Le 18 mai 2012 la rom MIUI est sortit officiellement pour le HTC ONE X et sera mises à jour chaque Vendredi de chaque semaine.
Images & Vidéos
Installation
Ce qui est nécessaire :
-TUTO Préparer le HTC One X pour le débloquer, pour installer le recovery, le rooter et installer des roms customs [Windows] [10.04.2012]
Comment flasher :
-Téléchargez la ROM et copiez la sur votre SD card -Téléchargez le fichier boot.img et extrayez-le ici sur le Bureau de votre PC -Connectez votre téléphone en USB sur votre PC et mettez-vous en mode fastboot -Lancez le fichier "flash-boot-windows.bat" dans le dossier "Flash_Boot_MIUI directory" -Démarrez en Recovery, et faîtes un FullWipe ( Data, cache, davikcache) -Dans le menu principal, sélectionnez "install zip from sdcard" -Sélectionnez encore "choose zip from sdcard" et allez où vous avez mis la Rom. Sélectionnez la par "Power" et flashez la. -A la fin du flash, redémarrez l'appareil. (Reboot system now).
Derniers Changements
18 mai 2012 - MIUI v2.5.18 :
Spoiler :
[System]
New text editor function for magnifying glass by long-pressing text will show highlighted words in preview pane Optimisation to further improve interactive gestures in the text editor mode (will not display when the input box is empty when you press the cursor and optimise double-click selection criteria) Fix volume key wake causes abnormal operations Optimise text editor copy operations
[Phone]
Fix FC for three-way party calling in some cases (CDMA) Fix in some cases leaving the call interface and attempting to return to call will not work and also lead to abnormal sensor feedback Fix in some cases automatic IP prefix number is not displayed in the call interface Fix service center number with area code, call list cannot be identified Fix some models to make an emergency call in the emergency dialing interface Fix clicking the call button to dial, ending call returns to desktop Repair (CDMA) the green return to call bar shows the incorrect call time duration Optimisation of displaying the back part of the name on the call interface when the name is too long Optimisation of numbers before the cursor are deleted by long pressing on the delete key in the dial-up interface Optimisation of the green return to call bar does not display call time until the call starts
[Lock screen, Status bar & Notifications]
Added quick entry to Calendar functions by opening status bar area and pressing on the date (left of screen) will directly open Calendar Optimisation of screenshot notification, will no longer display more icons to the right of the status bar Fix lock screen display delay issues Added quick access to System Settings in status bar
[Desktop]
Added new app switching animation transitions
[Themes]
Optimisation, MIUI v4 no longer supports the old theme packages Optimisation - updated default theme preview Optimisation - Support wallpaper scroll type, e.g. By Theme, Centre, Left or Right Fix in some cases the list of available local themes shows duplicated items Fix ringtone preview process, switching to another item / page does not stop the previous ringtone preview audio Fix being unable to apply default theme status bar customisation Fix problem changing theme, long press the power button the pop-up dialogue will not allow you to restart phone for theme changes to take effect
[Contacts]
Fix cannot find partial match when searching for contact using Chinese input Add support to set the Caller ID Optimised contact details page to view contact details, such as name is too long and scrolls
[Messaging]
Unable to repair new message search for contact number Fix memory leaks result in some cases of the application slowing down or FC errors
[Camera]
Optimize UI details of photo when being used by other applications Fix FC caused by flashlight setting error in shutter zero delay mode Fix wrong status of flashlight button caused by switching application after selecting a specific scene Fix description error of the image size (should be 800 000 pixels) caused by shutter zero delay Fix description error of the image size (should be 800 000 pixels) caused by shutter zero delay
[Music]
Fix playing song does not save bug Fix problem with 4x4 widget does not sometimes refresh
[Gallery]
Added support to directly set lock screen wallpaper from application Optimisation to avoid constant decoding of 0byte files
[Settings]
Optimise the mute volume control panel volume intensity to indicate new setting
[Backup Manager]
Add support to setup automatic local backups (See Settings menu for more info) Fix in some cases restoring desktop items cannot correctly display third-party widget / icons
[File Explorer]
Added search function (See menu) Optimise load speed of file classification summary menu Fix after all files are selected in the list, the menu still shows incorrect select all option
[Download Manager]
Optimise download waiting information - show if waiting for Wi-Fi connection or if the file is to be downloaded automatically Fix data connection cannot resume correctly Fix problems pushing file from PC to download, download complete status shows incorrectly Fix problem downloading multiple files (batch)in some cases causes FC error
[Browser]
Optimise the address bar search functionality by splitting it away from the address menu Optimise tab switching in order to not block the bottom of the toolbar Optimise video playback in the browser control panel Fix night reading mode, open a new page will show display flashing
[Alarm Clock]
Fix edit mode cross-slip still shows problems Fix in some cases new alarm clock does not automatically enable Fix Stopwatch interface issues with HTC ONE-X
Téléchargement
MIUI Officielle 2.5.18
Autres Infos
Source
Source
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Dernière édition par colonel59 le Sam 19 Mai 2012 - 9:38, édité 2 fois
Que de bons souvenir de la miui sur le SGS2, permettant d'avoir une expérience IOS like sur android et surtout la meilleure autonomie à l'époque de sa sortie.
Franchement moi qui déteste l'iphone l'interface MIUI je la kiff personnalisable a souhait bref tu peut tout changer en apparence sur cette ROM ce qui la différencie des autres ROM's
EDIT: Bon est bien ROM installer sans souci mais on se retrouve direct face a une ROM total anglais donc un petit souci pour quelque personnes et je trouve pas de changement majeur par rapport a la bêta public donc je suis repasser sur la ARHD en attendant la version de MIUI-France qui j’espère sera totalement traduite et surtout mieux fini que cela-la car pour l'instant elle n'est pas très fluide et les textures manques de finitions, bref pas mal de souci pour l'instant, bon d'accord c'est la première ROM pour le One X mais quand même depuis le temps qu'ils nous font languir avec cette ROM qui est en passant une des meilleur pour moi .
Je suis un gros fan de la MIUI mais je ne me réjouis pas trop vite. Je préfère attendre LA version de MIUI qui sera tip top plutôt qu'une version morte née. Je cite (from MIUI France): mousse04 (qui est en charge de la traduction de la rom) Posté le 15 mai 2012 à 19 h 17 min Salut , malheureusement non MIUI n’améliore pas l’autonomie du téléphone. Cependant, Xiaomi n’est qu’au début du portage sur le OneX (d’ailleurs aucune ROM publique n’est sortie). Du coup ils utilisent encore une vieille version 1.26 de la ROM (HTC a sortie la 1.28, puis 1.29). Du coup l’autonomie sera amélioré quand Xiaomi passera aux nouvelles mises à jour. Mais je n’ai pas de date de disponibilité. De plus, HTC a donné les codes sources des « kernels » il y a une semaine, donc les « kernels » maisons sont en train d’arriver et ceux de Xiaomi, optimisés pour le OneX, ne devraient pas tarder. Pour résumé, oui l’autonomie est toujours merdique, mais il y a de grande chance qu’elle s’améliore avec les futures mises à jour de MIUI.
salut je la teste en ce moment et elle a l air correct ..; j ai eu un petit soucis avec les icones des gapps sur le home mais en effaçant les données ds réglages/gestionnaire d'aplications / lanceur et c est bon...enfin je continu a tester