Ca ressemble à une appli integrée au menu orange ou on dessine pour lancer une appli, non? Je n'utilise bien sur pas ce menu mais peut etre que quelqu'un de calé pourrait la sortir.
Ok mais quel est l'interet du multitouch sur ce genre d'appli? Les gestes sont en plus restreints en quantité, non? Je vais tester pour mieux apréhender les possibilités mais le coté dessin me semblait plus vaste à exploiter.
Petit retour j'ai remarqué que dans certains cas la fermeture de certaines applications avec LMT, bloque le XDAshutdown.
je m'explique, j'ai utilisé la double ligne vers le haut pour fermer l'application Tomtom et au final impossible de mettre le HD2 en veille par XDAshutdown (appli permettant d'avoir un raccourci écran pour au choix: mettre en veille / SoftReset / eteindre)
Obligé de softreset le HD2 (le bouton softReset de XDAshutdown fonctionne)
Je trouve ce soft vraiment très pratique, mais j'ai juste un ptit souci..
J'utilise S2U2 (pour le blocage des boutons physiques lors d'un appel entrant) et j'ai remarqué que lors du réveil de mon appareil, si je fais un des gestes de LMT sur la fenêtre de verrouillage de S2U2, et bien hop, ca zappe S2U2 et son verrouillage ! Y-aurait-il une solution pour que LMT ne soit pas actif quand S2U2 est a l'écran ???
C'est vraiment le seul petit bémol, sinon, rien a redire pour LMT. pratique , rapide, simple.
Edit : HEu.. et bien je crois avoir trouvé la solution.. pas le temps de tester maintenant, je verrai ca ce soir.... sur Xda, en post 150 --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=629263&page=15
Changes 0.5 - enabled compressed cab - all reg values can be modified during runtime - back command now supports Opera Back & normal back behavior - removed BlackListStart and added BlackListAll to be able to disable LMT completely for a fg app (e.g. Morphgear) - removed hard coded gesture commands. All internal commands can be mapped to any gesture now. Just add the following strings to the gesture in the registry for an internal command: - CloseLMT -> closes LMT - CloseApp -> closes the fg app - Learn -> activates learn mode - Back -> sends back key - Start -> Start menu - Lock -> Lock phone - Phone -> Phone app - Up -> sends Dpad up - Down -> sends Dpad down - Left -> sends Dpad left - Right -> sends Dpad right
0.4 - added gwes.exe to default BlackListClose - added Opera9 & Opera10 to WhiteListBack - improved overlay code - added parameter support for program launcher. Just add program parameter after a comma, e.g. "\Windows\tmail.exe,-RunInBKG" - found bug in ipc mechanism (now 2 times faster!) - added single touch gesture support (see attached new gestures). To activate support, set reg value SingleTouchGestureSupport to "1" and restart LMT
0.3 - reworked internal debug mode (better gesture testing now) - better gesture recognition (correct value swapping) - added LMT to autostart - added default BlackListClose for manila.exe and shell32.exe - set MultiTouchDemo to "0" when closing LMT
Excellente cette nouveauté de la 0.5 : 'added BlackListAll to be able to disable LMT completely for a fg app'
Exactement ce que je cherchais, la possibilité de faire cohabiter LMT avec S2U2. Il suffit d'ajouter la clé 'BlackListAll' avec le chemin de S2U2 dans la base de registre (HKCU\Software\LMT), et de cette manière les slides de LMT sont inopérants sur S2U2 --> pas de déverrouillage non voulu.
plus sérieusement j'ai eu quelques mauvaises surprises avec la 0.3 surment par ma faute quant à son utilisation...
j'aimerai avoir un retour et plus d'explication qu'un simple change log car honnetement même en me débrouillant en langue de shakespear je ne comprends pas tout
- fixed bug in gesture engine (sometimes wrong touch value assignments for mt gestures) - added tap and hold feature for mt gestures. Activate it via reg key "TapAndHoldGestureSupport". - value = 1 -> activated with default bounding box for tap area (width and height = 30 pixel) - value > 1 -> activated with user defined bounding box in pixel - added four new internal commands: - PrevApp -> switch to previous app (Alt-Tab feature) - NextApp -> switch to next app (Alt-Tab feature) - Home -> switch to Homescreen - Rotate -> rotate screen - added BlackListSwitch to be able to exclude processes from TaskSwitcher - added default values for all gestures
- some small performance optimizations - fixed killProcess (now the fg app is closed properly) - fixed problem with overlay timer - prepared to be rotation aware - added new internal command: - Controller -> activates the multitouch controller/dpad (default for "Square" gesture). Use it for FPSEce, morphgear, etc... The controller converts the touches to key events. You can define the keys to be sent via reg value "ControllerKeys": Down, up, left, right, 1, 2, A, B, C, D, X, Y. The button "R" toggles between portrait and landscape mode; the button "x" deactivates the controller mode. The reg value "ControllerVibrate" defines the vibrate status: 0=off, 1=default, >1=time in ms. For example the FPSEce config (fpse.ini): [JOY0KEY] ... Up=38 Down=40 Left=37 Right=39 Start=13 Select=12 Triangle=96 Quadrangle=97 Circle=98 Cross=99 L1=0 L2=100 R1=0 R2=101 ...
J'ai pas bien compris le lien avec FPSE.
En fait si quelqu'un pouvait se dévouer pour m'expliquer les modifs à faire dans la base de registre puisqu'à priori ça passe par là.
Version 0.8 sortie et installé. Et bien sur le changelog :
v0.8 - fixed rotation feature - controller button "R" now toggles between: Portrait (fg app touchable) -> Landscape (fg app touchable) -> Portrait (full screen lock) -> Landscape (full screen lock) - added Mario feature in controller mode: The areas between A and B, C and D and X and Y will lead to both keyevents. When you e.g. run in Mario Bros. with button "C" and jump with button "D" you can run with "C" and then slide your finger right. Then "C" and "D" will be both pressed. Mario will run and jump... :-) - fixed rotate and exit button in controller mode (no interference with fg app) - added dword reg value "ShowOverlay": 0=overlays deactivated, 1=overlays activated with default time, >1=overlays activated with custom time (ms) - optimized square gestures - removed arrow gestures - added 5 new mt gestures: Double Diamond and Swipe left/right, right/left, up/down, down/up - added 1 st gesture: Diamond - added \Windows\services.exe to BlackListClose - set new defaults for gestures (see registry!) - LMT is now rotation arware and works also in landscape mode (only 270°) - Controller supports now real landscape mode (e.g. for flash games)
Un modo pou mettre à jour. Le post sur XDA est plus clair, je viens de comprendre le rapport avec FPSE, c'est que LMT peut mettre un "gamepad" transparent qui peut servir de controller. Bonne idée.