Après être passé de la 1.2 à la 2.1, je suis vite revenu sir la 1.2, bien avant d'avoir fini intsallé, mes applications, le spart part est pas terrible, par rapport à la 1.2. Pour les widget, essayez les pure widget, ils sont au top; pure music, pure messenger, pure grid calendar, mon.désire fonctionne à merveille, avec une panoplie d applis.
Par contre si quelqu'un serait.me dire comment installer le clavier Android dessus ?
Psychosis 3.0 based on LeeDrOiD V1.8 THX for his Work! No Sense | Full Deodexed | A2SD+ | AdBlock | Ram Optimized
Requirements: - Latest Radio 32.43.00.32U_5.09.00.20 - Partition ext2 or ext3 for A2SD, ext4 may be problematic - HTC Desire - Rooted with Recovery - Wipe Data/Cache/ext is necessary
What you get: - Base: HTC Official Froyo Sense FR91 - Adobe Flash 10.1 - deodexed - zipaligned - Lots of Free space on 1st boot! - Optional A2SD+ <<< Just add an EXT3 partition - Froyo A2SD (use "mod install location" to choose where your apps go) - Super Battery % + Circle MOD (Thanks to Fightspit) (this is now an optional addon as it can have a negative impact on "HTC Get More Widgets"... Flash after your 1st full boot) - New superuser permissions (Thanks to chainsDD) - Spare parts (updated) - Voice Search & Dialling - Very fast, Clean & stable - Video Capture, 720p & 480p (FPS Work in progress) - All Apps in market for all regions - Nano command-line text editor support - Bash command shell support - Busybox is there! - Trackpad to wake - Desk Clock - Android Contacts & dialer (temporarily unavailable unless upgrading with "no wipe") - Wifi N - Working Wi-Fi Hot spot - New Gmail V 2.2.1 - New Gallery 3D with pinch to zoom - Wallpapers + - Google Car Home - Ad-Free + hosts - Android IME + Voice input! 100% working - Custom bootanimation, drop yours in /data/local/ - Genie Widget - Market Enabler - Mod install Location - Heuge APN List - HTC Get more widgets - + Lots more! - Supported Languages: English, Chinese, Arabic, Czech, German, Espanol, French, Italian, Dutch, Polish, Russian, Norwegian, Japanese, Korean, Greek, Swedish, Danish, Portuguese, Finnish. - Ram Tweaks - Removed HTC Sense + Lockscreen - Clean Build Removed: HTC Widgets, Quickoffice, Facebook, HTC Apps - HTC Build: Stock, with removed Sense+Lockscreen - Added: Dev-Tools, ChromeToPhone, AdFree, LauncherPro/ADW Launcher, Adobe Flash Player, Adobe Showcase, Spare-Parts - Bootscreen: Cyanogen 6.0 Mod - Multiple Versions of my Rom - Added AlarmClock / Removed HTC Alarm
Blue= Original from LeeDrOiD V1.8 Red= Changes by me
Versions: HTC LP: Psychosis HTC LP is based of my Psychosis Rom, but for some people i added the HTC Feature like FriendStream, Facebook, HTC Facebook and so on back to the Rom. LP is staying for LauncherPro.
HTC ADW: Psychosis HTC ADW is based of my Psychosis Rom, but for some people i added the HTC Feature like FriendStream, Facebook, HTC Facebook and so on back to the Rom. ADW is staying for ADW Launcher.
Clean ADW: Psychosis Clean ADW means, that my Rom is clean from the most HTC Stuff. ADW is staying for ADW Launcher.
Clean LP: Psychosis Clean LP means, that my Rom is clean from the most HTC Stuff. LP is staying for LauncherPro. Changelog: - 3.0 - Updated to LeeDrOiD V1.8 base - Added AlarmClock - Removed HTC Crap... - Ram Optimized (Very Fast Build)
-------------------- - 2.1 - Updated to NexTSense v3.4 - Added Adobe Flash Player - Added Adobe ShowCase - Added AdFree - Added MarketEnabler - Some Fixes & Tweaks - Moved Dev-Tools, ChromeToPhone, MarketEnabler to /data/app (You can now remove it) -------------------- - 1.2 - Dropped Drawing Froyo becaus Screen Black on first Boot and Bootscreen to small - Added back Cyanogen Bootscreen - Added Dev Tools - Dropped DialerOne (Install on your own) - Fixed the Version Info - Added CromeToPhone -------------------- - 1.1 - Removed Launcher2.apk becaus the telepfone Hotkey dont work - Added new versions of my Rom (1.1 HTC LP, 1.1 HTC ADW, 1.1 Clean ADW, 1.1 Clean LP) - Removed Cyanogen Bootscreen and added Drawing Froyo Bootscreen - Some Memory Tweaks - Added DialerOne - Added Nano Text Editor - Added Bash Command Shell - and what i forget -------------------- - 1.0 - Main Release
To-Do for next Release: - Update LauncherPro
Known Bugs: - No Bugs Known!
Installation: - Flash Radio: 32.43.00.32U_5.09.00.20 - Wipe your Phone and ext Partiton via Recovery - Flash the .zip
cette 3.0 semble bien mieux que la 2.1 qui m'avait déçu et qui m'avait fait repasser sur la 1.2, bien plus fluide. Mais Pays87 a fait très fort avec sa 1.9 (froyo-sence).
Dernière édition par roan67 le Mar 10 Aoû 2010 - 8:40, édité 1 fois
Changelog: - 3.1 - Updated to LeeDrOiD V1.8b base - Updated SuperUser APK to 3.2.1 - Updated LauncherPro - Moved Apps to /data/app to remove them later if you want - Added Ram Tweaks - Google Dialer + Google Contacts added (you can choose what you want)
pas encore flashé celle ci car je tourne sur la pays87 1.9 et n'es vraiment aucun bug, LP-sense.
les liens de celle ci ont l'air mort (ou bien endormis) et le sujet a disparue d'xda est épinglé en premiere pâge des rom desire . donc difficile de faire le pas pour l'instant.
Y a aussi la defrost 2.7 a tester
@...
Dernière édition par roan67 le Sam 14 Aoû 2010 - 0:47, édité 1 fois
Salut Mr Je vois que tu es motivé pour tester les roms. je pense que Modaco sortira une rom sans sence bientôt. tu auras enfin une rom sup stable. Perso j'ai pas testé les liens car les roms sans sence me tente pas trop. J'ai appris qu'elle sont sup rapide mais bon.
test la pays si t'aime sense, c'est pour moi de loin la meilleur niveau fluidité, générale, et pas que dans sense en plus je touves pas de bugs.
launcher pro est mieux que le sense maintenant avec ces beaux widgets pour la version complète.
Mon soucis c'est de trouver une rom sans sense mais qui tourne aussi bien que ma sense launcher pro ( pays 1.9). et pourtant je trouves pas. fou quand même qu'avec deux sur couches je tourne 3 fois mieux qu'avec les roms nue, ou alors sa speed, mais y a toujours un truc qui bugs
vivement le 3.0
EDIT: les liens re fonctionne clean LP dl en cours...
je viens d'installer la version LP et il me reste 82Mo de libre lors du 1er Boot. Certes avec d'autres Roms comme la Nextense j'avais plus de 100Mo de libre mais cette rom m'a l'air bien rapide
Salut! Pas de soucis de carte mémoire, elle fonctionne. Avec plus de 100mo de libre avec toutes les autres rom une fois toutes les applis installées . Peut êtres une incompatibilité de restauration dés applis d'une rom app2sd(spart part vert) a a2sd+ (mod install) mais j'en doute , quoi qu. il en soit. Cette rom est mal optimisée, car il n'y a pas de sense ni d'appli htc, donc si le coockeur colle un cache de 50 mo, normal que la rom parraisse rapide. Encore une fois déçu, depuis ça 1.2 clean Lp, toutes ces maj sont moyenne a mon goût. Cela s'explique aussi car il utilise une autre base de rom.
cells224 a écrit:
Ah ouiii, tu as toujours le problème de gps? tu as une nouvelle version de google map brut 16
Map brut... C.A.D. ? la carte de france est incluse ?
je vais quand même utiliser de la 3g pour afficher mes cartes pendant mes déplacements. (cela me rappellerais trop l'iprout ! )
Cydjic tourne impécable sans carte sim, idéal pour pas se faire tordre pas son opérateur quand ont sort du pays.
- 4.0 - Updated to LeeDrOiD V1.9a base - Updated LauncherPro / ADW Launcher - Moved Apps to /data/app to remove them later if you want - Added Ram Tweaks - Added DSPManager - Removed HTC Clock / Added Google DeskClock
Changelog: - 5.0 - Updated to LeeDrOiD V2.0a base - Updated LauncherPro / ADW Launcher - Moved some Apps to /data/app to remove them later if you want - New Cyanogen Bootscreen (Very Cool) - Added Ram Tweaks - Added Massively Wallpapers for seperatly download