Cette ROM est basée sur la modification de la ROM MoDaCo FR17 avec quelques changements, retirer le plus d'applications LG et rajouter un maximum de ceux de Google.
Alarm Clock FM Radio Fonts Mirror Music PC Sync On Screen Phone MITS Screen Capture SmartShare Video WAP Service Keyboard
MoDaCo added:
Development Tools Gingerbread Keyboard HTC IME Keyboard Spare Parts Titanium Backup
Extra:
Disable 'Battery Full' Popup (Stock Style ROM)
Disable Music Controls
Hidden Menus / Debug / Test Tools
Silent Camcorder
Fr15
Bootanimation: LG Optimus 2X
sqlite is added and gives prestandard boost
Overclock kernel added
Adobe Flash Player
DSPManager
File Manager
Honeycomb 3.0 Music Beta
Launcher Pro
Optimus2XTouchLEDNotificationsBETA-0.3 (thanks to hikari for the app)
Tegra Zone
EXUninstall
K-9 Mail
HandyCalc
Comment installer la ROM:
1- Installer le Clockwordmod Recovery de Paul 2- Placer la ROM sur une SD Externe 3- Booter en mode "Recovery" en maintenant appuyer "Volume bas" et le bouton "Power" 4- Faire un Nandroid 5- Installer le ROM provenant du Recovery puis rebooter
Images & Vidéos
Fear Edition 5.2: https://2img.net/r/ihimizer/g/20110412190945.png/
Fear Edition Vanilla 5.2 https://2img.net/r/ihimizer/g/20110412190330.png/
Derniers Changements
FULL WIPE if you coming from stock ROM or FR3
Fear Edition 12.6
Fixed theme (Did fail copy wrong team. So BGB Theme is back!) Lockscreen (I don't what is causing unlock on menu press. Meaby it's FR19 how is causing it or the theme?) Battery and Toogle is fixed back to % and Buttons Standard bootanimaiton is back
Fear Edition 12.5
Added NeoBlaze Kernel [090811]. So overcloking support and EXT4 is enable.
Fear Edition 12.4
Updated to latest android market. Have a small zip file for you who use 12.3!
Updated to latest BGB Theme. That fix the lockscreen.
Fear Edition 12.1
Added BGB Theme 2.7 Final. Original Browser is re added. Back to EXT3 file is included in download. Added flashed option for themes (Gingerbread, Froyo and LGs)
Fear Edition 12.0
Lagt till FR19 Kamera Modden är tillagt BGB Theme är nyaste versionen.
Fear Edition 5.1.1:
DeletedLG Backup app (Fuckade up the phone) Less fixes You with 5.1 can delete the backup app manuell (Lays in system/apps some Androidbackup.apk)
Fear Editon 5.0
Lagt till FR12 Rebased on 1301920892 release including updated RIL (20110405 baseband recommended) All fixes / tweaks to date merged into latest release Removed adfree hosts file (accidentally included) - use AdFree app from the Market if you'd like this functionality French language Fonts app fix Fixed crash on Gingerbread Keyboard settings
Anaciens Changelog :
Fear Editon 4.1
Forgot to delete old version of PimpmyCpu OCKernel v1.3 doesn`t work anymore( If You want it you will have to install manually MoDaCo Orginal Kernel Deleted PimpMyCpu totally Full Wipe is recommended
Fear Editon 4.0
Updated EternityProject Kernel v1.2 (2.6.32.27) Added EternityProject Kernel v1.3 ( Gives overclockning support, Max 1.3GHz 1.2mV, control true PimpMyCpu v2.1) Added PimpMyCpu v2.1 (Overclocking of CPU) Added Live Wallpaper on request (Standard Google) Added optinol Vanilla version and LG Version. (Themes you need to flash sepertly) Deleted 3.0 Honeycomb Music Deleted DSPManager (Doesn't work on LG O2X) Deledted Gingerbread Contacts (Becuse Missing function, Replaced by standard Google Contacks) New MoDaCo version FR11 Updated kernel (performance enhancements - improved overall smoothness) Updates to reduce duration of 'app install / uninstall lag' Updated third party apps / components Added LG Standard keyboard
Fear Editon 3.4.1 Update Kernel 2.6.32.21
Fear Editon 3.4.
Changes kernel to EternityProject Kernel ( More stabil, and coming overclockning with next relese)
Deleted PimpMyCPU (changed kernel so it's no support more, can come support)
Fear Editon 3.3.2:
Added 3D Gallery was gone for some reason
Miner changes
Fear Editon 3.3.1:
Deleted calculator and replaced it with handycalc, more advance calculator.
Fear Editon 3.3:
Added pimpmycpu 1.8 for overclocking
USB Sound is gone this time
Changed to DrTs Gingerbread theme
Added overclocked kernel (2.6.32.36) in the ROM (Control it over PimpMyCpu 1.8, If you don't want to clock so don't edit it. Otherwise you can use 1.2GHz and 1.3GHz, I don't stand for any damage that can happend when you overclock. But if you don't overclock there will be no damage.
J'ai juste installé le Kernel seul, ça m'a bloqué le téléphone. Heureusement que j'avais un recovery de mon tel. dans l'état avant (j'ai demandé à l'auteur du Kernel qui d'ailleurs est le seul à en faire et ne répond jamais à aucune question...).
D'après les retours les Kernels avant la FR6 ont des problèmes au niveau du Multi-Touch. La Fr6 a des soucis c est au niveau du navigateur qui semble lagger... Bientôt une nouvelle maj. (c'est en partie pk je ne pose pas d'autres ROMS car tous les soucis viennent du Kernel).
Bon j'attendrai la FR8^^. Tout marche nickel, c est super fluide mais... Market ne fonctionne pas donc je ne peux pas rajouter mes anciennes applications. Essaye de me confirmer ça.
Bon déjà faut utiliser BackExt3 (car j'étais passé en Ext4). Ensuite avoir de la place sur la SD Externe quand on "Backup" avant d'installer sa nouvelle ROM... En effet Clowkworkmod ne te signale pas qu'il n'y a plus assez de place sur ta SD card... Du coup ma sauvegarde du jour je n'ai pas pu la restaurer. J'ai dû faire celle d'hier!
Ca se voit que tout est en Beta encore et qu'il faut faire ça avec minutie !
Pas de SD externe tu ne pourras mettre aucune ROM ou autre mise à jour par le Clockworkmod...
http://www.ldlc.com/navigation/cat.html?sscat=140151&constructeur=&filtre_62_3_op=2&filtre_62_3_val=&filtre_62_3_unit=17&filtre_41_6_val=5668 Ils vendent des cartes pas trop cher là.
Merci pour le partage! Pour le market il suffit de mettre à jour la date, après le flashage la date avance d'un mois généralement. La fr7 est vraiment très fluide les seuls reproche que je peux faire c'est au niveau du déverrouillage, se fait toujours en appuyant sur le "bouton" menu et au niveau du dialer j'ai plus la reconnaissance des contacts... Sinon la rien a dire!! très bon travail!