- This is latest Semi-Functional MIUI v4 version ported by lenny_kano & proxuser. - This rom has some bugs, many from MIUI because MIUI v4 ICS is not finished yet and some bugs from kernel. - This rom use latest LordClockan's Kernel & Stuff on Desire HD. - Please if you post a bug & issue, give more details. If it listed on "doesn't work" list, please dont post! - Before you install this rom, make a nandroid backup first! - and if you want say thank you then click "Thanks" button
Images & Vidéos
Derniers Changements
Changelog
Spoiler :
13-02-2012 - 2-2-10-r1-aroma
- aroma installer (just beta but it works great!) thx ti bhs roms and lennox, added credits. - fixed market - fixed chrome (go to settings-> developer settings-> check force 2d gpu then uncheck. then reboot.. - added google chrome beta to aroma installer, just select for install - and others what i forgot. but you will see some difference - added leaked htc EndeavorU wallpapers and ringtones - Camera works better - fixed Settings - fixed Control - faster than before - fixed time zone.. - and what i forgot..
05-02-2012 - 2.2.3
- Based on latest LordClockAn's ICS version 1.4.0 - fixed MIUI own Superuser - fixed Settings FC - removed NovaLauncher, Barcode Scanner - updated Facebook, Flashplayer & LGCamera - tweaks & fixes.. - ...
[04 FEB] 2.2.3
- rebased on miui v4 ics 2.2.3 - included Facebook, Adobe Reader, Flash Player, Twitter - updated Maps - added Virtuous OC & Daemon Controller - added Nova Launcher - small fixes & tweaks init.d - and what i forgot..
25-01-2012
- Based on latest CM9 Kernel & libaries -
Headphone issue fixed - Camera preview fixed (thx nk111) - Google apps updated - themes & backup works fine - removed updater & control apps - Launcher improvements - and what i forgot..
MIUI Official ICS Changelog (2.1.20):
* Privacy mode supports passwords * New yellow pages in T9 dialer * Added support to backup and restore reminder notes
- Radio (Phone Calls & SMS ..) - Data 3G/2G - Wifi - 3D/HW Accelator [real hw] - Keys, Keylight - Audio - Camera [little buggy but it works!] - SD-Card - USB Mount - All Sensors - GPS - Bluetooth - Market & Google Apps - ..
What doesn't work: - USB Tethering - Camcorder - you tell me.. - ..
How to install ?
- S-OFF your Phone - get 4EXT Recovery - do a Factory Reset (Wipe Data & Cache) - Install rom from sdcard - Reboot & ENJOY
Credits:
- ROM ported to HTC by MIUI-AU - BASED on Quattro latest kernel and libaries - Ported to Desire S, Desire HD and Incredible S by PROXUSER - used aroma installer from synergye's BHS Roms
Téléchargement
Version 2.2.10-r1: MIUI-v4-DesireHD-2.2.10-r1-aroma.zip
Autres Infos
Source
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Mise en fiche automatique via le script HTC-DEV
Dernière édition par Cyril28 le Lun 13 Fév 2012 - 20:37, édité 4 fois
Pour l'instant tout semble OK, pas de bug majeurs ni de FC à répétition. Les seuls problèmes que j'ai sont quelques lag lors de l'animation d'ouverture / fermeture des applications.
Un autre bug que j'ai remarqué hier soir, impossible de couper / activer les data sans un reboot du téléphone. Quand je clique sur l'icône des data dans la status bar ou dans les paramètres cela ne fait rien avant un reboot...
Edit: il m'est aussi impossible d'envoyer / recevoir des MMS ! Des idées?
Petit retour assez bref sur la ROM, elle n'est pas complétement traduite a ce jour peut être voir avec notre cher Niark si cela serais possible d'en faire quelque chose de cette ROM car elle est assez fluide je trouve mais presque totalement en anglais. mais sinon beau démarrage de la MIUI V4 sur notre petit DHD A suivre pour l’évolution de la ROM avec les futur MAJ
nouvelle version MIUI 4.0 ? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347971 (regarder plus bas dans topic de présentation)
Si jamais "Hylz" c'est la version turque, si je ne me trompe pas, j'ai pu tester la version miui Hylz justement, et j'avoue elle est superbe, sauf qu'ils ont encore bcp trop de bugs à mon goû ^_^ Sur ce, je vous souhaite une bonne journée
Une nouvelle version est dispo si jamais =D Je vais de ce pas faire un back up et l'essayer, tellement impatiente qu'elle soit opérationnelle ! Merci pour le partage en tout cas !
Pas mal effectivement : - manque le francais - je rencontre des problèmes sur les photos - le clavier ne répond pas de la même façon pour faire des chiffres
Sinon elle semble pas mal du tout. Vivement les maj par OTA !