Changelog AlBa Syndicate XXLRK Full Aroma v.1 (27.07.2012): 1) Updated kernel and modems - also added kernel Stock XXLRK, who may be interested to try it, of course, with root access 2) Redesign the process of installing mods from Aroma - before, in certain embodiments, could be mutually exclusive with the installation of mods shoals 3) Build optimized for GL-NoteCore v.8 - it is default when you install 4) Updated all the mods under the new build 5) Added mod with large photos when you call - it is available in PUMa-Tweaks and in a dark-blue themes
Changelog AlBa Syndicate XXLRI Full Aroma v.1 (24.07.2012): in Aroma default: PDA - XXLRI modem - XXLRB CSC - XELP6 kernel - GL-NoteCore v.7
1) Build for Aroma - XXLRG v.4 2) Fixed dark-blue thene for new build 3) Deleted mod 15_Toggles - not working on new build 4) Updated kernels 5) Sone little bugfixes and additions
AlBa XXLRG Full Aroma v4(23.07.2012) Changelog: 1) Updated kernels 2) Added theme in dark-blue (thank you Mr.Luong) + phone/contacts mod with russian letters) 3) Added S-Voice from S3 4) Little bugfix...
AlBa XXLRG Full Aroma v3(17.07.2012) Changelog: 1) USB Mass Storage FIX 2) Added to Aroma Installer all last kernels 3) Added script for autobackup EFS + some useful tweaks 4) Added Jelly Bean mod (fonts, album, boot animation, window animation, live wallpapers, keyboard, Awesome Beats) 5) Improved accuracy for touchscreen in Aroma 6) Updated SuperSU to v0.94 7) something more...
AlBa XXLRG Full Aroma v2(12.07.2012) Changelog: 1) Build XXLRG, Modem XXLRB, CSC - XELR6 - default! 2) Some changes in Aroma Installer 3) Original, deodexed stock rooted Rom XXLRG with tweaks 4) To Aroma added 2 kernels: CF-Root XXLRG (default) and GL-Notecore v3b (thank you CHAINFIRE and g.lewarne) 5) Re-new soft, for example Apex to v1.2.5 Pro 6) 15 Toggles with circle green battery add to Aroma 7) Tweaks and patches PUMa added to Aroma (thank you Pako777)
AlBa XXLRG Full Aroma (11.07.2012) 1) Build XXLRG, Modem XXLRB, Kernel GL-Notecore v1.1, CSC - XELR6 - default! 2) Some changes in Aroma Installer 3) original, deodexed stock rooted Rom XXLRG with tweaks
AlBa DDLPA Full Release(21.06.2012) 1) Build DDLPA 2) Modem DDLP4 3) Kernel Franko r6 4) CSC - XELP6
Changelog AlBa XXLQ3 Full Release: 1) Build XXLQ3 2) Modem XXLB2 3) Kernel CF XXLQ3 4) soft from LQ2
Changelog AlBa XXLQ2 Full Repack 1) Build XXLQ2 2) Modem XXLPT 3) Kernel Franco #4 4) zipaligned, deodexed, original systemUI!
Changelog AlBa DDLP8 Full Repack v2.1: 1) Build DDLP8 2) Modem DDLP4 3) Kernel CF DDLP8 with Possible brickbug fix 4) Market updated v3.5.19 5) TW5 russian + dialer with russian letter (thanks MoonNah) 6) TW3 like 2nd launcher 7) icons from SGSIII
Changelog AlBa DDLP8 Full Repack v2: 1) Build DDLP8 2) Modem DDLP4 3) Kernel franco.Kernel 3.0.15 (Thanks franciscofranco!) 4) Extended power menu (thanks Homam Ageel ) 5) Dialer with recording 6) TW, clocks, weather and sound from SGS3 7) Original SystemUI + toggle Mobile Data from _giggino_ and sk0t (Thanks!) 8) Deleted some "thrash" like Aurora, Blue Sea 9) New boot animation
Changelog AlBa DDLP8: 1) Build DDLP8 2) Modem XXLR1 3) Kernel ZSLPF 4) Extended power menu (thanks Homam Ageel с XDA) 5) Dialer with recording 6) Mobile Data in shortcat (thanks sk0t) 6) Tweaks for battery 7) Fixed installation script 8) Full root, deodexed, optimized, zipaligned
Changelog update v2.3: 1) added My Story 2) stock contacts (call recording) 3) SystemUI in green color
Changelog v2.2: 1) new kernel ZCLPF 2) new modem XXLR1 3) dialer with call recordind 4) new script for USB Mass Storage 5) transparent widgets of clock, weather, GoogleQuickSearchBox 6) Framework in ICS style - thanks sva4pda
Changelog v2.1: 1) Deleted some soft from data (Aurora, Bluesea, MusicHub, PressReader, ReadersHub, SecretWallpaper1,2, Zinio and Minidiary ) so you can make Full Wipe and Factory Reset, Snote will stay in Rom 2) Fixed install script to install on internal memory
Changelog V2 1) Official 4.0.3 2) Deodexed and optimized 3) Full Root 4) Added some tweaks... 5) New GApps dated 29.04.12 6) SNote + Crayon Phisycs from hidden.img 7) CSC (Russia, Ukraine, Kazakhstan) - default Russia.
Changelog V1 1) Official 4.0.3 2) Deodexed and optimized 3) Rooted 4) Fixed samsung keyboard 5) Added Snote from ZCLP6 6) Added some tweaks...
Installation
Telechargement de la rom
AlBa Syndicate XXLRQ Full Mirror
Source
Source XDA
Dernière édition par BigPat le Ven 7 Sep 2012 - 11:43, édité 19 fois
Il n'y a pas trop de rapport avec la Alba. Tu sais ce que c'est? Ce n'est pas une ROM. Fais nous un retour quand tu as flashé. Tu nous diras si tu vois des changements.
Il n'y a pas trop de rapport avec la Alba. Tu sais ce que c'est? Ce n'est pas une ROM. Fais nous un retour quand tu as flashé. Tu nous diras si tu vois des changements.
Je ne fais que lire
1) Flash Abyss or Franco kernel via CWM (also you must have rooted Rom, before flashing kernels)
Edit: le stockage de masse USB ne fonctionne plus chez moi, je vais passer par odin mobile
Dernière édition par VTR le Ven 11 Mai 2012 - 12:39, édité 1 fois
VTR: Ah ok, je n'avais pas compris. Non, ce n'est pas le bon kernel, je modifie le tuto rapidement avec le lien.
Stynger, je pense que c'est la version du 10, je n'ai pas vu de mise à jour aujourd'hui, en tous cas, pas de nouveau changelog. Mais il laisse le même nom pour sa ROM, il devrait mettre des numéros ou des lettres pour différencier les versions. S'il y a eu une mise à jour, le lien est celui du post 1.
Edit: lien du kernel ajouté au post 1 c'est le kernel tactile, donc pour valider, c'est la touche Power (en haut à droite)
Bizarre, moi aucun problème, j'ai fait un fullwipe avant l'installation. Mais on est hors sujet ici, ton problème ne concerne pas la Alba, je te propose d'en reparler dans le sujet juste à côté
Oui d'ailleurs le changelog n'est pas le même que hier, il a rajouter des trucs dedans, je la dl aussi... sinon que se soit l'officielle ou l'AlBa... j'espère que la consommation va se stabiliser d'ici quelques cycles de charges/décharges...
A partir de combien de temps de boot on s'inquiète de l'installation de l'Abyss Kernel ?
J'avais forcé le redémarrage après au moins 10 minutes, je suis arrivé sur la ROM (en croate ? ) je commence à configurer, m'apperçoit que les touches du clavier ne sont pas à leur place, je décide d'installer Titanium backup pour remettre swiftkey et me rends compte que je ne suis pas rooté.
Je retente d'installer le abyssKernel et toujours la même longueur au démarrage.
Je réinstalle la Alba et vais voir
Le moins que l'on puisse dire, c'est que j'aurais mieux fait de rester sur la stock...
A partir de combien de temps de boot on s'inquiète de l'installation de l'Abyss Kernel ?
Tu n'as pas suivi la procédure d'installation du post 1:
1) Flashez kernel Abyss version 4.2
Donc tu flashes le kernel, ça c'est ok
Puis -Reboot recovery Tu reboot le recovery, c'est tout, tu ne reboot pas le système, juste le recovery Donc pas de démarrage, donc pas de boot après le flash du kernel
2) Full Wipe (peut-être pas nécessaire, mais je le fais) 3) Flashez la Rom via CWM
VTR a écrit:
Le moins que l'on puisse dire, c'est que j'aurais mieux fait de rester sur la stock...
Si tu suis la procédure, c'est on ne peut plus simple.
Edit: La version d'hier (10/05) était la AlBa_XXLPY_full.zip Celle d'aujourd'hui (11/05) est la AlBa_XXLPY_full_Repack.zip Donc celle du post 1 est bien la dernière.
Une V2 devrait arriver rapidement.
Dernière édition par BigPat le Ven 11 Mai 2012 - 16:35, édité 1 fois