"I'm pleased to present the Ir1 release of my MoDaCo Custom ROM for the HTC One X (Tegra 3)! READ THIS WHOLE POST BEFORE YOU START! No, really, it contains everything you need to know.
About MoDaCo Custom ROMs
MoDaCo Custom ROMs are based on official ROMs - either shipping or leaked. A MCR release is designed to feel as far as possible like a stock ROM, with optimisations, tweaks and complimentary additions that enhance the user experience. The aim of a MCR is to be ultra reliable for use on an everyday device."
Fonctionnalités :
-Rebuilt, compressed and optimised with the MCR build system -Based on the 2.17.401.2 release -Now includes MCR specific changes to make 'dirty flashes' (flashes without wipes) possible from almost any other ROM -All Google applications updated -All third party applications updated -Vanilla option using stock ICS components instead of HTC Sense components while retaining stability and core HTC functionality -Superuser application and su binary from ChainfireXDA (SuperSU) for SAFE root functionality -Insecure boot image (boot image must be flashed via fastboot for S-ON devices) -Busybox included -Not odexed -Insecure boot image -Alternative appstores -Our own 'OdexMe' on-demand odex application -init.d support on boot -Modified startup sequence to offer all available languages -UK English localisation for flashlight / torch -Franco kernel r10 -Menu mod - includes some changes created by XDA member 'blubbers' -Nosync SQLite binary (user request) -Patched Google Wallet -Much much much more!
Images & Vidéos
Installation
-Préparer le HTC One X pour le débloquer, pour installer le recovery, le rooter et installer des roms customs [Windows] [10.04.2012] -Téléchargez la ROM et copiez la sur votre SD card -Démarrez votre appareil en mode recovery (vol down + power) -Dans le menu principal, sélectionnez "install zip from sdcard" -Sélectionnez "choose zip from sdcard" et allez où vous avez mis la rom. Sélectionnez-la par "Power" et flashez-la. -A la fin du flash, redémarrez l'appareil. (Reboot system now) et installer le fichier "boot.img".
Procédure pour installer le fichier boot.img :
Spoiler :
Après avoir flashé la rom via le Recovery. Redémarrez votre appareil en maintenant enfoncé le bouton "Power" 10 secondes 1. Rallumez le en maintenant Vol - appuyé 2. Mettez en surbrillance "Fastboot" avec Vol + ou Vol - et appuyez sur "Power" 3. Branchez votre HTC One X au PC et ouvrez une console de commande. (windows XP - Click Démarrer > Exécuter > tapez CMD puis OK (Windows 7 - Click Démarrer > tapez CMD puis Entrée) 4. Téléchargez ces fichiers Fastboot Files 5. Créez un nouveau dossier "fastboot" à la racine de votre disque C:. 6. Extrayez le dossier "fastboot" du fichier .zip téléchargé à l'étape 2 dans ce dossier. 7. cd vers le dossier où nous avons mis les fichiers fastboot
Code:
cd c:\fastboot
8. Tapez ceci dans la console de commande
Code:
fastboot flash boot boot.img
Derniers Changements
02 septembre 2012 - Ir 5 :
Anciennes versions :
Spoiler :
28 août 2012 :
-The kitchen now includes TEST releases of AOSP style Phone and System UI apps, a big step in the question for a true best-of-both-worlds ROM. Please report back how you get on. -Stock lockscreen can now be used (deselect HTC lockscreen) when using the AOSP Phone app as detailed above -TeamViewer QuickSupport added to the kitchen. -MoDaCo bootscreen (can be disabled in the kitchen) -All apps updated to the latest versions -Contact linking should now work correctly in Sense people app -Toggle2G now works on this ROM (you can use the update.zip installer!) -Other internal fixes and improvements
26 juillet 2012 :
-Updated to the 1.29.401.12 release -Updated various installed apps / libraries in line with latest Market releases -Various internal fixes and improvements
02 juillet 2012 :
-Updated various installed apps / libraries in line with latest Market releases
29 juin 2012 - changes to kitchen in preperation for updated prebake :
-Updated Google apps to latest releases after I/O -Added Google Currents (latest version, new icon) -Added Google Ears music recognition widget -Added Play Store Magazines (region dependent).
15 juin 2012 :
-Updated for Ir2 release!
12 juin 2012 :
-Added patched Google Wallet -Added a menu mod, this uses portions of Blubbers' mod. -Modified initial startup wizard to display all available languages. -Further app updates.
11 juin 2012 :
-Added an option for secure boot image with patched adbd binary -Added option for nosync patched sqlite library (user request).
01 juin 2012 :
-Added an option to remove HTC Contacts to the kitchen. -Stock ICS gallery now includes a patched camera app so the thumbnail button launches the gallery. (more improvements to follow). -Added optional secure boot image. -Updated Google Plus. -Updated Google Maps. -Resolved issue with Facebook and Twitter Friendstream support.
25 mai 2012 :
-Updated Google Plus and Titanium Backup applications. -Updated Locations APK to resolve crash when selecting from the 'Car' application.
23 mai 2012 :
-Initial Release
Téléchargement
Ir5 Sense Ir5 Vanilla
Anciennes versions :
Spoiler :
Ir4 Sense Ir4 Vanilla
Ir3 Sense Ir3 Vanilla
Ir2 Sense Ir2 Vanilla
Ir2 Sense Ir2 Vanilla
Ir2 Sense Ir2 Vanilla
Ir1 Sense Ir1 Vanilla
Autres Infos
Source
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Dernière édition par colonel59 le Dim 2 Sep 2012 - 23:22, édité 8 fois
Le soucis c'est que je n'ai pas forcément le temps de tester les roms que je voudrais. Et puis je ne suis pas sûr qu'avec Titanium que tout, y compris ma configuration google soit vraiment sauvegardée.. enfin je l'ai installé mais bon j'ai peur de tomber sur un truc qui ne fonctionne pas je pense que tu vois ce que je veux dire...
Tu peux faire un Backup via le Recovery en allant dans "Backup et Restore/Backup", ça permet de faire une image complète de ta rom. Comme ça si tu as un soucis, tu restaure.
Et pour Titanium Backup, tu peux sauvegarder tes applications, les données de tes applications, les comptes mails, sms, mms, contacts, ... Donc tu n'as rien à craindre
Ta configuration Google, c'est-à-dire ? Ton compte Gmail ? Mails, contacts, ... ?
Une image complète? je n'avais pas compris ça comme ça, mais c'est une bonne nouvelle dans ce cas. mais c'est vrai je faisais référence le compte gmail qui comprend la synchronisation avec les contacts, les applications, l'emplacement de mes widgets en gros, j'aime changer mais sans les inconvénients qui vont avec c'est à dire reconfigurer le wifi, le bluetooth (avec mon kit parrot) etc...
Oui c'est ça, le Backup via le Recovery fait une image complète de la rom comme sur un PC quand tu fais une Image.
Il sauvegarde à un instant T toute la rom avec les données, les applications, les Widgets, bureaux, comptes mails, préférences, personnalisation, ...
Par contre, malheureusement il n'est pas possible ou plutôt pas conseillé de restaurer tous ça sur une autre rom et surtout les données systèmes car tu risques de créer des incompatibilités, instabilités, ... sur ta nouvelle rom.
Titanium Backup permet de sauvegarder un certain nombre d'information comme les applications, les données des applications, les comptes mails, Horloge (réveil), Bluetooth, contacts, sms, ...
Mais tu devras par contre sur ta nouvelle rom, reconfigurer des choses comme les Bureaux, personnalisation, préférences dans le menu "Paramètres", ...