Vanilla RootBox is built straight from RootBox sources and always carries a very light installation with no extra/useless apps. This means, you can enjoy a pure Android experience combined with AOKP/CM features and some CM cherry-picks. Keep in mind Jelly Bean is only at the beginning stage of development and there will be minor bugs. Every RootBox releases are stable and always up to the challenge for a daily usage. If you're wondering how this ROM differs from any other AOKP roms out there, I only have one thing to say: Try it yourself and choose the one that meets your requirements.
Caractéristiques
Bajee11 a écrit:
Built from RootBox Sources
For a complete list of all Features in RootBox, visit the following link: Complete Feature List
AOKP Features
Hybrid Settings
Per App DPI Per App Colors (Statusbar, Icons, NavBar) Per App UI (Phone, Tablet, Phablet) Per App Expanded Mode (FullScreen) NavBar Height
General Settings
Home button call answer (Accessibility Option) Variable Lockscreen Pattern size (CM) Quiet Hours (CM) Power Sounds (CM) Camera Shutter sound Permissions (AOKP) Profiles (CM) Update Center – OTA Updates through GOO Manager
Camera
Save pictures to external memory Timer Shutter Voice Shutter Power Shutter Picture Size Focus Mode Color Effects Exposure White Balance ISO Settings Scenery Settings Smart Shutter Store Location (GPS) Burst Shots
Clock
Clock: Increasing Alarm Clock: Flip/Shake – Snooze or Dismiss Clock: Disable Alarm Icon on Statusbar
MMS
Easy selector Privacy Mode Quick Message Wake and Unlock Strip Unicode Emoji support Direct Call Message font size Text area size
Phone
Blacklist Noise supressiony, Off) Flip Actions Phone: Advance Phone Settings (Vibrate on Answer, Every 45 Seconds, On Hangup and On Call Waiting) Rejected calls as missed Voicemail can be cleared in notification
Placez le fichier .Zip de la ROM et les GApps à la racine de votre dossier /sdcard
Redémarrez dans le recovery custom
Faites un Nandroid Backup
Faites un Wipe Data + dalvik + system
Flashez la ROM
Flashez les GApps
Refaites un Dalvik cache
Redémarrez
Si vous faites une mise à jour de la RootBox
Placez le fichier .Zip de la ROM et les GApps à la racine de votre dossier /sdcard
Redémarrez dans le recovery custom
Flashez la ROM
Flashez les GApps
Faites un Wipe cache + dalvik
Redémarrez
Téléchargements
Official Releases - Nightlies Stable | Nightly (Mirror) | GApps Pensez à vérifier le MD5 !
Mirror Goo.im | Mirror Basketbuild
Derniers changements
Code:
v4.2 STABLE
RootBox Project name: libcore •Elliott Hughes - Values in ZIP files are unsigned. •Geremy Condra - Remove support for duplicate file entries
RootBox Project name: platform_manifest •Bajee11 - Track own bootable recovery •Bajee11 - Add RootBox OTA (2/3) •Bajee11 - Derp •Bajee11 - Add jfltexx support (GT-I9505) •Bajee11 - Mako: Use franco kernel for builds •Bajee11 - Track CM Media provider •Bajee11 - Change RBPapers tracking •Bajee11 - Some tracking changes •Bajee11 - Track CM Calendar Provider
CyanogenMod Project name: android_system_extras •Chirayu Desai - make_ext4fs: fix static utility executable, this time for SELinux
RootBox Project name: android_system_core •Ricardo Cerqueira - toolbox: Add levelFromUid categorization support to restorecon •Brian Carlstrom - Fixed reversed output in netstat Recv-Q Send-Q columns •Chirayu Desai - lolcat
RootBox Project name: system_vold •Steve Kondik - vold: Add NTFS read+write support via ntfs-3g •Steve Kondik - vold: exFAT support
RootBox Project name: external_skia •ghepeu - Fimg2d: set fimg.isFilter in SkDraw::drawBitmap •ghepeu - Fimg2d3x: fix icon scaling issue with acceleration enabled •Daniel Hillenbrand - skia: exynos4: add support for fimg2d3x •Daniel Hillenbrand - exynos4: fimg2d acceleration
CyanogenMod Project name: android_external_fuse •DHOMD - Allow building when strict aliasing •Steve Kondik - Add missing config.h for Android •Steve Kondik - Support for building on Android •Miklos Szeredi - Released 2.9.3 •Miklos Szeredi - libfuse: don't close fd if it's -1 •Miklos Szeredi - libfuse: fix multiple close of device fd
etc.........
Changelog trop long (non supporté par le forum : veuillez consulter le lien ci-dessous pour la rom et remontez dans le dossier racine)
Code:
NIGHTLY : changelog_20130719.txt
CyanogenMod Project name: android_bootable_recovery •Chirayu Desai - SELinux: don't suppress the "no file_contexts" message on the UI
RootBox Project name: frameworks_base •Carlo Savignano - Halo: Merge new icons order in expanded Pie notification shade •Anu6is - Completely hide Halo))) icons while tasking - previous commit by BigBrother1984 stopped the highlighting of Halo))) icons this should remove them completely. Other status bar icons are still highlighted •aikons - Hybrid Toggle: show DPI, layout, colors settings & app name •Robert Craig - Add data validation on seinfo labels. •Robert Craig - Allow device admin policy to override policy boolean state. •Richard Haines - Fix SELinux.java doc errors •Stephen Smalley - Restore support for labeling non-system apps based on their certificate. •Stephen Smalley - Drop "SE Android" from strings. •Stephen Smalley - Replace SEAndroid with SELinux. •Stephen Smalley - Follow AOSP behavior for seinfo assignment. •Robert Craig - Save off the seinfo value with packages.list. •Robert Craig - Bring install-time code inline with AOSP. •Robert Craig - Move seinfo and install-time changes to inside PMS. •Robert Craig - Change DPMS code to accommodate enforce states on boot. •William Roberts - Update location of policy files •rpcraig - Proper security labeling of multi-user data directories. •Joman Chu - Implement Device Admin API for MMAC •Stephen Smalley - Apply MMAC changes from master. •Joman Chu - Simplify check during admin removal for whether to cleanup SELinux •Ricardo Cerqueira - Remove SELinux additions from public API •Joman Chu - Add APIs to allow Device Admins to change SELinux settings •rpcraig - Save off the seinfo value with packages.list. •rpcraig - Add seinfo parsing to PackageManagerService.
RootBox Project name: device_samsung_d2tmo •Shareef Ali - d2tmo: add missing overlay include •Shareef Ali - d2tmo: add tmo lte apns.
Les changelogs sont intégrés dans la ROM : - à la racine du fichier .Zip de la ROM : fichier changelog.txt - sinon depuis l'application Goo Manager - ou encore sur le site Goo.im
Images & vidéos
Autres infos
Source Github RootBox sur FACEBOOK RootBox sur Google+
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Dernière édition par Primokorn le Lun 5 Aoû 2013 - 13:42, édité 12 fois
pour le partage Primokorn. Par contre est-ce que ce topic ne fait pas doublon avec l'autre topic qui se trouve ici RootBox [AOKP+PA+CM10.1+RootBox][Nightlies & Stable versions][27.06.13] ?
J'ai posé la même question sur XDA est Bajee le dev de la Rootbox m'a dit qu'il n'y en avait pas, c'est juste que Bajee n'avait pas crée de thread sur XDA pour ça rom. Donc Victotator celui qui gère le premier topic a crée un thread de la rom Rootbox pour la faire connaitre sur le Note 2.
En fait il existe deux rom rootbox, l'officiel et la non-officiel. Il faut voire que ce fil traite de l'officiel et si l'autre fait pour la non-officiel, il faut le garder.
Edit: le deuxième fil fait pour les deux, je ne sais pas s'il faut quand même le garder.
Oui la RootBox de Bajee sur l'autre topic est la même que celle-ci sauf que Bajee postera les prochaines informations sur son nouveau topic propre et pas sur celui de victotator.
Si je peux me permettre, je trouve qu'il faudrait séparer plutôt les Kernels des Roms. :-)
Édit : faut que tu essayés absolument le AGNI ( auto OC ) avec l'appli Boeffla d'origine, tu vas voir, moi même j'ai été très surpris ! Toi qui est sur Pegasusp, il y a des subtilitées auxquelles je pari tu seras sensibles ( 3 Pegasusq différents, selon profil ;-) )
Sinon le Boeffla n'est il pas compatible avec THOR ?
Ok pas de soucis, on attend dans ce cas et si tu veux locker le topic pour éviter tout doublon avec celui que tu viens de créer, préviens moi.
@Northlight : Les topics pour les Kernels sont déjà séparés des roms. Les Kernels ont leurs propres topics dans cette section (Devil, Thor, Perseus, ...), la liste complète est disponible ici
Édit : faut que tu essayés absolument le AGNI ( auto OC ) avec l'appli Boeffla d'origine, tu vas voir, moi même j'ai été très surpris ! Toi qui est sur Pegasusp, il y a des subtilitées auxquelles je pari tu seras sensibles ( 3 Pegasusq différents, selon profil ;-) )
Sinon le Boeffla n'est il pas compatible avec THOR ?
En tout cas il faut absolument que tu vois ;-)
Je cherche pas l'OC (au contraire). Pour le son Boeffla, j'ai trouvé bien mieux ! => Viper4Android
@Mendi Je pense que NorhtLight parlait de topics séparés pour clarifier les discussions sur tel ou tel kernel.
@Northlight : Ah ok je comprend ce que tu veux dire. En faîtes sur le forum toutes les sections sont identiques et ceux pour n'importe quelle téléphone. Les sections principales sont :
1) Questions, réponses et aides 2) Tutos, astuces, informations et accessoires 3) Roms
Donc on regroupe les topics des Kernels avec celui des roms dans la section "3) Roms" généralement. Et on crée un topic qui regroupe l'ensemble des roms et des Kernels qui sont disponibles pour le téléphone pour que ce soit clair et rapide pour les utilisateurs.
Dernière édition par Mendicant Bias le Dim 30 Juin 2013 - 22:04, édité 3 fois