"Je vous présente la rom Sweet ROM pour le Samsung Galaxy Note 3 compatible SM-N9005 uniquement."
Détails :
- V22 based on the latest Europe GNH1 Firmware for Galaxy Note 3 SM-N9005. - Deodex - Rooted - Zipalign
Images et Vidéos
Installation
Pré-requis :
- Avoir installé la rom stock Android 4.4.2 [ROM 4.4.2][SM-N9005] Pre-Release Rom Stock Samsung Android KitKat 4.4.2 [XXUENA6]
Installation :
1) Important : Faîtes un Backup EFS (IMEI) via ce tuto [OUTIL][SM-N9005] Backup et Restore EFS (IMEI) pour le SGNIII 2) Démarrez dans le Recovery custom CWM Android KitKat 4.4.2 en maintenant les touches "Volume +", "Power" et "Home" et vérifiez que vous avez la dernière version via ce Regroupement. 3) Faîtes un NANDROID Backup via le Recovery en allant dans "Backup et Restore/Backup" ou "Backup et Restore/Backup to External SD". 4) Faites le "Wipe Data Factory Reset", "Wipe Cache Partition" et dans "Advanced", le "Wipe Dalvik Cache" via le Recovery. 5) Ensuite flashez la ROM. 6) Redémarrez et configurez le premier setup (Choix de la langue, configuration du compte Samsung Google, ...) 7) Redémarrez dans le Recovery custom et flashez SuperSU 8) Enfin redémarre et amusez-vous
Activer le débogage USB :
1) Aller dans "Paramètres/Général/A propos de l'appareil". 2) Tapez 7 fois sur "Numéro de version", un message apparaîtra en disant que "le mode développeur a été activé" 3) Allez dans "Paramètres/Général" et vous verrez au-dessus de "A propos de l'appareil" le nouveau menu "Options de développement". 4) Allez dans ce menu et vous allez pouvoir activer le débogage USB
Changelog
V22 [*]Samsung N9005XXUGNH1 4.4.2 Firmware release date Thu Aug 28 2014 [*]N3 AEL Kernel v7.9 thanks to @friedrich420 [*]Deodexed & zipaligned [*]Pre-root rom [*]SuperSU 2.02 (thanks @Chainfire) [*]Busybox version 1.22.1 [*]init.d enabled without need for custom kernel (big thanks to @JustArchi) [*]inti.d tweaks [*]Build Prop tweaks [*]light debloat [*]3Minit Battery Mod. Change battery images on the fly. (massive thanks to @gharrington for his hard work HERE) [*]knox removed [*]4 way reboot [*]S5 Boot Animation [*]Nova Launcher [*]S5 Launcher 6 x dock with 2 pullup apps (big thanks to ksr007 for his mod for Note 3) [*]Added heaps of different themes (thanks to ksr007 for his themes thread) [*]Full Screen photo & Call record thanks to @Dr Ketan [*]Region lock removed (removed carrier locks) [*]HD weather modified Accuweather widget thanks @brhoomy101 [*]S5 MMS [*]S5 Keyboard [*]S5 Calculator [*]S5 SPlanner [*]S5 SNote [*]S5 SVoice [*]S5 Video app & player [*]S5 Browser [*]S5 SNS [*]Note 4 & Galaxy Alpha wallpapers added to modded SecWallpaperPicker.apk [*]Polaris Office full [*]My Data Manager - manage your data [*]Nandroid Manager - restore apps from Nandroid backups [*]Night Clock [*]ES File Explorer [*]Multi Window Apps Manager [*]Xposed Framework (massive thanks to @rovo69 for xposed) [*]Wanam Xposed (big thanks to @wanam for his app) [*]Xposed S5 toggles & recent apps (big thanks @xperiacle for his mod) [*]Xposed Blurred SystemUI (thanks to @serajr for his great mod) [*]UPSM by @xperiacle. Please refer to his thread HEREfor activation instructions [*]Droid Over Wifi - Wireless file transfer [*]Google L Keyboard [*]YouTube Downloader [*]External SD Card r/w fix [*]added more csc regions and modified (thanks @_alexndr for csc base) [*]Hidden CSC features enabled including;
Spoiler :
Sub Symbols in stock keyboard Sound menu in Camera Enabled Camera during call Show total call time Enabled call button in Call log and contacts list Extend speed dial to 100 Disable Message log in Call log Removed screen capture sound Enabled sms call back number Enabled sms Folder View Removed message recipient limit Disabled sms to mms automatic conversion Enabled Call and Message block in Settings Enable save message Enable register to calendar SMS to MMS threshold increase to 999Enable message scheduling Enabled extra toggles Plus much more
[*]EFS auto backed up during flas [*]Sweet Settings enabled extra widgets There's heaps more but I can't remember it all right now
Téléchargements
[*]La V22 Mega link - Ici AndroidFileHost link - Ici md5 checksum - 9016E5666EAA349DC765D7B0413440D1 [*]
Anciennes Versions :
[*]Mega download - Sweet ROM V15 Md5 checksum D9FCB36ACA179923387F198403BBBB94 Miroirs thanks to @someonenr - Ici [*] Sweet ROM v14
(MD5 : D9FCB36ACA179923387F198403BBBB94)
Sweet ROM v12.1
(MD5 : 764B04B4312956B7C1F9A28CBE130C78)
Sweet ROM v12
(MD5 : B829E1DD64386474BE582DB377F02A82 )
Sweet ROM v11
(MD5 : A0ECCE4FB742201081915DFBD1CCD46F)
Sweet ROM v10
(MD5 : 8FC344F0C3D96336651751D277D9A5A9)
Sweet ROM v8
(MD5 : E0847D377DB1928E8F57142F280FE5A0)
Sweet ROM V7 + Fix impossible d'écrire sur la carte SD + 4 Way Power Menu
(MD5 : 75E1C5D15CAE40D12560C9477E623CCD)
Sweet ROM V5
(MD5 : AFD3A8F64B0A730D7958A030EFDBEB0B)
Sweet ROM V4
(MD5 : 8DEAD52B8FD71C5FAEE31C2FC0B6CBB6)
Sweet Rom v2
(MD5 : 5CB3756C2995418ADEAAF264971C6CE6)
Autres Infos
Source
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Dernière édition par Mendicant Bias le Dim 16 Mar 2014 - 23:56, édité 17 fois
Par le dev not-i de la sweet rom. Permet d allumer son écran par un simple slide sur l'écran, un peu comme le double toc du LG G2.
Images et Vidéos
Installation :
1) Démarrez dans le Recovery custom en maintenant les touches "Volume +", "Power" et "Home". 2) Faîtes un NANDROID Backup via "Backup et Restore/Backup" ou "Backup et Restore/Backup to External SD". 3) Copiez le thème sur la mémoire interne ou la carte SD 4) Faîtes un "wipe cache partition" + dans "Advanced" un "Wipe dalvik cache". 5) Installez le thème 6) Redémarrez et amusez-vous
Note : CRT-off fonctionne avec "GravityBox [KK]", il faut pour cela allez dans "Modifications Affichage/Effet d'extinction de l'écran" et choisir "CRT".
Téléchargement :
SweetV7_4.4.2_CRT_OFF_MOD
Source :
Source
Dernière édition par Mendicant Bias le Sam 25 Jan 2014 - 0:08, édité 5 fois
J'ai testé beaucoup de ROM sur mon Note 1, et j'afirme que Not-i est le meilleur cuisto, sérieux, rigoureux, très réactif, j'attendais son arrivé pour flasher une custom,
Après ma déception de l'Echoe, je me suis installé celle ci, et bien je suis ravi, sans surprise certe, mais elle fonctionne parfaitement, consomme peu.
Pour ceux qui ont une utilisation professionnel de leur Note, je pense que c'est le bon choix, la MJ6 est en préparation
Je confirme, Not-i est réactif, courtois et produit de très bonnes Rom, référence à celles pour le GN1 sur lequel étaient installées toutes les versions successivement. Cela reste du stock ou presque, on aime ou pas
[ROM][9005] Sweet ROM V5 MK2 4.3 [Dec 14th][Fast & Smooth]
changelog :
MK2 4.3 N9005 Firmware Kernel Stock Deodexed & Zipaligned Full Root SuperSU 1.80 (thanks Chainfire) & busybox TW based Knox apps removed Region lock removed UK CSC added Ink Effect on Lockscreen with finger enabled Added new Google Kit Kat Launcher Added new Google Kit Kat Keyboard Updated Hangouts with sms support Updated Google Now Added new Google TTS Added Flash Player Added Boat Browser (supports Flash) Added ES File Explorer Build prop tweaks. Heaps added for battery, performance and data signal enhancement init.d support & battery enhancements Viper4Android Audio enhancement Xposed framework included - Please see the Xposed thread for how to use correctly. Thanks to Rovo89 Wanam Xposed app included. Thanks to Wanam Pen Window Manager thanks to xperiacle Multi Window Manager - Add all apps to multi window XBattery Themer (thanks to my great friend @kmokhtar79) Sub Symbols in stock keyboard Sound menu in Camera Enabled Camera during call Enabled call button in Call log and contacts list Removed screen capture sound Enabled sms call back number Enabled sms Folder View Removed message recipient limit Disabled sms to mms automatic conversion Enabled Call and Message block in Settings and more I can't remember