- USERSPACE VOLTAGE CONTROL - FAST CHARGE - CPUQUIET HOTPLUG - KERNEL BASED THERMAL CONTROL - SMARTMAX GOVERNOR FOR BALANCE BETWEEN BATTERY AND POWER - XZ COMPRESSED - SWEEP2WAKE - DOUBLETAP2WAKE
n3oHammer_v8 -added s2w, s2s, dt2w (thanks showp1984) -added francos sound control -removed mpdec so its off by default and should stay off -new lowest freq: 96 MHz thanks showp1984 -OC upt to 2,53 GHz thanks showp1984 - slightly cooler colors, whites are more white (thanks franciscofranco)
n3oHammer_v9 - fixed flashing issue, everythings working now
n3oHammer_v9_fix -fix Wifi
n3oHammer_v10 -ditch out mpdecision, u cant turn it on anymore so cpuquiet can do its job as it should -should fix reboots
n3oHammer_v11 -hopefully fixed L1 cache error -ditched out earlysuspend and keep in line with google -better battery life
n3oHammer_v13 -reboots are gone (for those who had one) -ondemand and interactive governor from hammerhead baseline + fixes and improovements from showp-1984 -adjusted regulator voltages higher min and max -removed OC just to be 100% sure the reboots are gone -UC is still there -Bootup with stock freq 300Mhz - 2,2GHz -adjusted smartmax to act a bit more aggressive -implemented support for faux FREE gamma adjustment APP (great job btw, and for FREE)
n3oHammer_v14 - synced with latest stuff from @myfluxi for fauxs free gamma app control app thanks to both
n3oHammer_v15 - synced with latest stuff from @myfluxi for fauxs free gamma app control app thanks to both - new installer from @show-p1984 (many thanks, ur scripts are awesome) to be compatioble with CM and AOSP ROMS
n3oHammer_v16 - patches from 4.4.1 kernel source - patches for kgsl/adreno - merged interactive gpu governor - fastcharge fix from flar2 -soundcrontrol from faux123
n3oHammer_v17 - added last missing patches from 4.4.1 (sound, etc..check git) - drivers/input/touchscreen/sweep2wake: if s2s_only is true, opt out early - dts: lm3630: lower min brightness to 1 - dts: lm3630: lower blmap for lower brightness levels - Implement kexec-hardboot by. All work done by @Tasssadar
n3oHammer_v18 -fix video recording -fix multirom support (hopefully, untested) -reverted "whites are whiter" patch as we dont know what it really does, use fauxś free gamma app to control colors
n3oHammer_v19 -please see github for full changelog - added bfq shed - stability fixes - ION updates
n3ohammer_v38 for CM11, CM_based, AOKP
-fastcharge -cpuquiet hotplug -gamma interface (many thanks @myfluxi) -TRUELY CM based (no replacement of libs, files, modules). -input mediator (cpu boost on touch) -smartmax governor for balance between perfromance and battery life (people who know it, know what im talking about) -Voltage control -very long testing phase to provide stability -whites are whiter patch from franciscofranco -pobalby more i forgot
n3ohammer_v39 for CM11, CM_based, AOKP -synced with cm (check mit github) -multirom support (but i doubt its working) please test and report
n3ohammer_v40 for CM11, CM_based, AOKP -synced with CM per today -too much differences to last update, please check github (stabilty, fixes, updates and so on)
n3ohammer_v20 for AOSP -compiled new to be absolute sure no one uses the wrong kernel
Téléchargement
• AOSP n3oHammer_AOSP_v20_cpuquiet INSTALLER
• CM / AOKP / CM BASE n3oHammer_v40_cpuquiet INSTALLER
Images
Instructions d'installation
Copiez le fichier .Zip sur votre téléphone
Redémarrez dans votre recovery custom
Flashez le kernel (pas besoin de wipe)
Redémarrez normalement
Pour gérer le kernel, utilisez l'application TRICKSTER MOD
Scannez ou cliquez le QRCode pour télécharger l'appli
Source - Github - VIDEOS POUR PARAMETRER LE KERNEL
Dernière édition par Primokorn le Lun 3 Mar 2014 - 13:56, édité 15 fois
n3oHammer_v13 -reboots are gone (for those who had one) -ondemand and interactive governor from hammerhead baseline + fixes and improovements from showp-1984 -adjusted regulator voltages higher min and max -removed OC just to be 100% sure the reboots are gone -UC is still there -Bootup with stock freq 300Mhz - 2,2GHz -adjusted smartmax to act a bit more aggressive -implemented support for faux FREE gamma adjustment APP (great job btw, and for FREE)
n3oHammer_v15 - synced with latest stuff from @myfluxi for fauxs free gamma app control app :) thanks to both - new installer from @show-p1984 (many thanks, ur scripts are awesome) to be compatioble with CM and AOSP ROMS
n3oHammer_v17 - added last missing patches from 4.4.1 (sound, etc..check git) - drivers/input/touchscreen/sweep2wake: if s2s_only is true, opt out early - dts: lm3630: lower min brightness to 1 - dts: lm3630: lower blmap for lower brightness levels - Implement kexec-hardboot by. All work done by @Tasssadar
n3oHammer_v18 -fix video recording -fix multirom support (hopefully, untested) -reverted "whites are whiter" patch as we dont know what it really does, use fauxś free gamma app to control colors
Bonjour, écoeurée ! Je flash ce kernel et j'ai droit à un bootloop en règle Plus d'accès mémoire interne à partir du recovery philz Même histoire que la dernière fois, avec le twrp, je soupsonne une appli dans le cas du twrp mais la avec ce kernel et le philz je suis sceptique ! Donc, j'ai pas pu récupérer en passant remise à niveau propre, j'ai du utiliser le NRT, il m'a sauvé, sauf mes données bien sûr Je repars propre, et là je pense à revendre ce mobile, car je peu rien faire sans avoir une épée au dessus de la tête J'avais pas tout ces soucis sous Samsung, HTC, je pouvais récupérer toujours la chose Je connais les règles du flash, mais la de pas avoir de sd externe, me fait dire que c'est un atout de moins quand problème survient
Je dirais surtout qu'un truc cloche de ton côté en particulier. Cela ne vient pas du N5 de manière générale. Soit tu as un Nexus 5 défectueux et dans ce cas => RMA Soit tu ne respectes pas toutes les règles.
J'en ai flashé des fichiers depuis que j'ai ce téléphone et je n'ai jamais eu de problèmes...
Salut primo, je sais pas, sa fait 6 ans que je flash, se problème, aurait dû être éradiquer déjà quand j'ai tout réinstaller la dernière fois (y a peu de temps)
Tout à été effacé, j'ai pu suivre à l'écran du pc la procédure, entre erasing, waiting, write et je suis sur que sa a tout nettoyer, enfin d'après les scripts Sur le mobile c'est sur aussi, car ma sd interne, comporte les fichiers /dossiers de base au 1er allumage, se qui me fait dire, que le ménage à été fait
Si problème hardware, je crois pas, il chauffe jamais, ma batterie tiens bien
Reste le problème de l'utilisateur que je suis,pas de chance ou bien le kernel utiliser m'a nettoyer tout et plus de boot, plus d'accès sd interne, mystère
Ah d'accord, c'est sympa de ta part de l'info C'est quoi exactement le ramdisk ? C'est l'accès à la sd interne ?
Ou faudrait un fichier zip qui nettoie avant de changer de kernel, il me semble avoir vu ça quelque part, section s3 ou nexus peut-être
Mais je tente plus le diable à part d'avoir du temps devant soit, car j'ai eu le problème à 22h45, et je me suis coucher à 1h15 du matin pour avoir un mobile fonctionnel, lever 6h45