This will be the final serie for HD as I bought myself a HD2 Leo and like to start cooking for it. As a goodbye surprise I bring to you Laurentius26 HDLEOV4 ULTIMATE Serie in 6 languages:
FRENCH, GERMAN, ITALIEN, DUTCH, SPANISH and Worldwide English
Thank you for your support and I hope to see you soon on HTC HD2 Leo.
Laurentius26 HDLEOV4 Ultimate serie
CE OS 5.2.21869 (Build 21869.5.0.82) ROM version 1.59.709.0 (48753) Radio version 1.13.25.24 ROM date 17/12/09 Pagepool is set to 17 MB
Add-ons and removed: The rom is totally revamped, a complete new look thanks to my good friend Spike. HTC Sence V.2.5.19211619.0 CFC modded by Spike. Footprints and Twitter included in rom I've removed Opera and replaced with SkyFire browser, it supports flash and gives the possibility to post in forums. Standard it doesn't auto rotate but with the buildin G-Config you can make it rotate if you like Neo's driverpack V3 Capture screen utility Dotfred's Taskmanager (an advanced Taskmanager to kill tasks, view processes, regedit etc..) Enter bootloader (no need to use the hardware buttons, you can now go into boot with this lightwait app). G-Config (auto rotate (or not) the applications you like HTC Addict Cleanram (speaks for itself) KeePass (a digital wallet to save your passwords/websites etc..) Notepad (A handy notepad) Total Commander (A more advanced file explorer then the default one) Daveshaw's XDA-Shutdown skinned by Spike (shutdown, switch off or restart your device Cyberon Voicespeeddial (use your voice to dial a contact) eT9Mywords to modify Ezinput dictionairy Topaz Camera (for fast and quality pictures, no zoom) Rhodium dialer which supports landscape and videocall Autocall record What's fixed/ improved: BT A2DP now opens Sense mediaplayer, thanks to >> Gooru HTC Taskmanager delay fixed after softreset thanks to Noonski Manila CFC compressed for more speed and less mem usage, thanks Spike Videoplayback Lockscreen delay All applications and drivers updated to latest available HTC HD2 Leo source 1.61 Many tweaks to improve rom speed/ memory plus user experience XIP is patched, ULDR sector removed for more speed Used NETCF 3.5 Working VOIP drivers and SIP Config Updated latest WLM
Note; I didn't use the flipflop clock fix as it's giving some errors with certain numbers in the Sense clock
pas pour le moment
The rom is available at Laurentius26.net for registered users
Les ajouts et cab :
design pour V3 : http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4601153&postcount=7 CACR Version 1_2_2 (incall recording) Capsure (screencapture utility) CyberonVoiceSpeedDial Daveshaw XDA Shutdown (Skinned by InsecureSpike) Dotfred's Taskmanager G-Config htcAddicts cleanRAM v1_8 Mortscript_v.4.2.0.0 NETCF 3.5 New Laurentius26 bootsplash made by InsecureSpike Notepad Sip Config Topaz Commmanager 8 button with 3G and Internetsharing TRE regeditor VOIP
Known bugs:
Comon HTC Sense bugs:
A slow SUN animation for some
Fixes/solutions V4:
French version, fix for the camera menu you can find >>here
Thanks to Maarten_0031, a fix for Marketplace and WLM you can find >>here
A few users experience they lose there contacts after softreset, you can find a solution >>here thanks to AbsoluteK
Salut vinclaur , as tu essayé la solution proposer sur le post de Maw à savoir configurer manuellement ton serveur et le définir par défaut ? ca marche très bien chez moi et apparemment chez tt le monde ..
Salut vinclaur , as tu essayé la solution proposer sur le post de Maw à savoir configurer manuellement ton serveur et le définir par défaut ? ca marche très bien chez moi et apparemment chez tt le monde ..
Et bien non pas encore essayé, et en plus suis en Belgique avec Proximus, et je ne vois vraiment pas quel sont les paramètres à indiquer
Et bien non pas encore essayé, et en plus suis en Belgique avec Proximus, et je ne vois vraiment pas quel sont les paramètres à indiquer
Aie là je ne pas t'aider mais ça doit se trouver sur goo*** .
Hello. Mise a jour ROM effectuée. Un peu de stress au début car bloqué sur l'ecran "setup complete" Mais en branchant le cable USB, tout repart ! Synchro activesync en cours. Je vous tiens au courant !
Bon ca marche. Mais un poil lent. J'ai lu qu'il fallait installer le pack 3 de driver graphique de Neo. Par contre j'arrive pas a désactiver Manila. Les paramètres sont pas mal chamboulés !
Bon j'ai réussi a mettre les drivers beta 3 de Neo. Il y a un bouton "all settings" si on clique sur menu dans la page paramètre de manila, pour accéder aux options du "today" Mouais. Par rapport a une 6.1, c'est moins rapide. On pivote en panorama pour les photos et pour la musique, c'est beau, ok, mais c'est pas rapide. J'ai réussi à avoir la météo. Pas encore les mails gmail via 3G. J'essaierai ce soir en wifi chez moi. La page home est sympa, mais je préférais le menu démarrer de la version d'avant (3.55) J'aime vraiment pas le honeycomb. On a perdu les appels vidéo
Ba en meme temps, c'est fait pour tourner sur un tel avec un pros presque 2 fois plus puissant. Alors si en plus l'OS est "beta"... les cooker peuvent optimiser comme ils le veulent, sa sera jamais ultra fluide. Rapide peut-etre mais pas fluide. Ceci dit je teste se soir.
Certes Adeon. Premier bug : on n'a plus les shortcut dans total commander. (version 2.52b1) Quand on double clique sur la barre d'adresse, avant ca donnait un menu de raccourcis. Bien pratique. La j'ai du soft reseter pour recupérer la main.
j'avoue que je ne doit rien apprendre a personne c'était juste un (triste ?) constat étant donner que le peu de changement visible entre un 6.5 et un 6.1 ne justifie pas cette lenteur. telechargement en cours