I MADE THIS APP TO MY ROMS ONLY. YOU ONLY BE ABLE TO USE THE BACKUP IN MY ROMS THIS IS DO TO SOME BUILDING FACTORS. IF YOU JUMP FROM ROM TO ROM YOU MAY PORT ISSUES FROM OTHER ROMS TO MINE OR VICE VERSA.
ALL YOUR INFO WILL BE RESTORED UPON FIRST BOOT
YOU WILL NOT NEED TO DO NOTHING THE APP WILL DO IT ALL BY ITSELF
AT ANY POINT YOU CAN BACK UP OR RESTORE
WHAT WILL NOT BACKUP
SMS
CONTACTS
EMAILS
EMAILS ACCOUNTS (How ever Exchange will be backup. In case you have issues use the Core Backup System again to Fix the Backup File)
WIFI CONNECTIONS
YOUR DOCUMENTS
WHAT WILL BACKUP
Everthing Else will be backup
How ever im only human if i miss something let me know
Create a Folder in Storage Card\XML with you XML files for Email Accounts and Wifi and they will be installed on First boot
LOOK FOR MAKISU APP to create you XML Files to Place in XML folder
HOW APPS & GAMES WILL BACKUPNEW
THEY NEED TO BE SUPPORTED BY CORE BACKUP (Every Release i will bring more Apps&Games to be supported)
WHILE BACKUP IS RUNNING YOU WILL SEE WISH ONES ARE BACKING UP
CORE BACKUP WILL LOOK WERE GAME OR APPS IS INSTALLED (MAIN STORAGE or STORAGE CARD)
THEN WILL BACKUP THE SETTINGS or SAVED GAMES
IF APP IS NOT INSTALLED NOTHING WILL BE SAVED
CORE BACKUP WILL INFORME YOU THAT APP IS NOT INSTALLED
AFTER HARD RESET or NEW ROM FLASH CORE BACKUP WILL ONLY RESTORE MAIN FEATURE ON BACKUP
TO RESTORE AFTER HARD RESET OR NEW ROM FLASH GO TO CORE BACKUP APP AND CHOSE RESTORE APP
ONCE AGAIN CORE BACKUP WILL LOOK WERE YOU HAVE INSTALED THE APPS&GAMES THIS TIME AND WILL RESTORE THEM
IF YOU DO NOT HAVE INSTALED THE APP NOTHING WILL BE RESTORED EVEN IF YOU HAVE BACKUP FROM THAT APP.
SO JUST INSTALL APP AND RUN CORE BACKUP
ENJOY
HOW DOES CORE BACKUP WORK
1 - FASH TASK29 After HARD RESET (if you dont follow this first 2 steps REGISTRY my not have been clean properly and will cause issues)
2 - FLASH CORE CELL ROM After HARD RESET (If you used core Backup Before Flash Jump to Step 9)
3 - RESTORE YOR SETTINGS AS YOU NORMALY DO
4 - USE YOU PHONE (only on first time you Run Core Cell Rom with Core Backup step 3 and 4 its necessary)
5 - ITS TIME TO UPGRADE TO NEW CORE CELL ROM
6 - GO TO STARTMENU/TOOLS RUN CORE BACKUP
7 - NO QUESTIONS ASKED ITS ALL DONE
8 - JUMP TO STEP AGAIN 1
9 - ALL IS BACK AS IT WAS BEFORE YOU FLASH
10 - USE YOU PHONE
11 - ITS TIME TO UPGRADE TO NEW CORE CELL ROM
12 - GO TO STARTMENU/TOOLS RUN CORE BACKUP
Changelog :
CORE CELL EVO & PRO V4.1 Phone dialer issue fixed Facebook issue Fixed Call History Fixed And a few more minor issues Fixed
CORE CELL EVO & PRO V4 All Issues reported from V3 have been Fixed Updated Most Packages to 2018 More Updates on sense 2.5 Packages New HTC Message Client 2019 Updated too CHT V2 (and skined by me) Updated Theme (some new looks) Speed Improved Ram Improved Battery Improved ( Its a Winner ) Added more apps and games support and many more stuff on core backup making it a very powerfull tool on updating roms. Core Backup now auto updates Core Theme Costumize populates over air and updates also. More Customizations Added on Core Theme Costumize. SYS/XIP updated too 21682 Manila Updated (sense (2018) Android Compatible Updated Google Maps too V4.1.1 Updated CleanRam too V2.4 Updated GPS TOOL too V1.4.2.32 Updated Bing too V5.1.2010.6280 And alot more
MIRROR TO MY ROMS
SOURCE
Dernière édition par Pichunours le Lun 28 Juin 2010 - 9:20, édité 3 fois
Installé hier soir ou plus tôt ce matin très tot, lol C'est une très belle ROM, bien customisée au niveau de l'affichage, très beau splash de démarrage et d'arrêt et beau Lockscreen avec l'horloge sans passer par CookieHome!
Fonctionne avec la dernière ROM Radio TMOUS 2.10.50.08_2, très bonne accroche du réseau et une meilleure qualité de son, chez moi
J'ai installé toutes mes Apps, et toujours pas de ralentissement
Pour la conso, ça a l'air correcte pour le moment, aussi bien que la Miri Elegancia soit 10% pour 23min d'appel
Juste une chose à régler avant d'utiliser Opéra, il faut mettre le bon UserAgent, c'est tout
Elle est très fluide, pas de bug pour le moment, c'est du tout bon Je vous conseille de l'essayer, très belle interface personnalisable par soft inclus dans la ROM!
Voili voiloup, j'espère qu'elle vous plaira également
Juste une chose à régler avant d'utiliser Opéra, il faut mettre le bon UserAgent, c'est tout
Premières impressions: - Rom élégante (sauf l'horloge qui me gene mais ca ce change) - Rapide - Boot Screen MAGNIFIQUE :O
Voila c'est juste mes premières impressions, ne pouvant pas l'a testé ce soir, je ferais un autre retour demain
2 petites questions: Vu que je suis pas encore très doué, c'est quoi ce userAgent ? et je vois avec le manila TV Player les chaines américaines je pense normal, peut on remplacer celle-ci par les chaines Francaises et surtout qui marche sur le réseau SFR ? Car je l'avais essayé une fois, et cela ne marchait jamais :/
Sinon pour uliser Manila TV avec les chaine SFR, pas possible pour le moment car le dernier CAB existant sur le forum, n'a pas les liens a jours et je ne sais pas comment modifier le CAB pour le faire, il faudrait qu'un gentil cooker nous le fasse
fajogeseb a écrit:
Elle est belle, on peut mettre le sense en français, question con sans doute !!
Oui, tu peux mettre le Sence en français, mais je ne te le conseils pas du tout, ça peut créer des bugs....
Dernière édition par Pichunours le Mer 21 Avr 2010 - 21:20, édité 1 fois
Quand tu dis scroll tu par de celui du Sence ? Si oui, après quelques soft reset, le temps que la ROM se mette en place, c'est très fluide. Chez moi elle est aussi rapide qu'une Elegancia de Miri&Steve
Oui Oui pichounours, effectivement j'ai fait plusieurs soft reset car j'avais des tits problemes de connexions météo et de connexion facebook. et tout s'est bien mis en place, le scrolling s'est résorbé. En temps normal j'en fais q'un, mais sur cette rom il en faut au moins 2 et ensuite ça roule
Elle marche au poil pour le moment
par contre quelqu'un pourrait me renseigner comment configurer " clear temp " , j'ai fait une recherche sur le fofo mais il y a que le soft il n'y a pas les réglages et ça concerne le HD, donc je me dis que c'est surement différent ?
En effet, elle est tip top niveau custo et rapidité !! sortant des rom de xanny qui me satisfaisaient parfaitement, là je dois dire, chapeau !
Par contre la police d'écriture et les images sous opéra me semble flou et mal définies, ça fait pareil chez vous ou j'ai touché une option qui ne fallait pas ?