Voici, la version 22 du Kernel de Clemsyn, le Clemsyn-Blades, c'est un des meilleurs Kernel actuel sur la transformer.
Téléchargement
Avec module voodoo sound :
22A
Sans module voodoo sound :
pas encore disponible
Derniers Changements
Version 22 1. Utilizing TCP congestion Veno in IPv4 2. Added handler for kernel command functionality 3. Added ioctl to set/get clk rate 4. reduce HDCP re-negotiation delay 5. fix hdcp hotplug issue 6. disable windows in dc disable 7. Avoid timer calibration on slave cpu 8. cross check connection state on receiving interrupt
Spoiler :
V 21 1. Added "conservative" governor when screen is off for better mp3 playback 2. Enabled JRCU_lazy for less memory barriers in kernel
V 20 2. Fixed usb lag 3. Disabled JRCU_lazy
V 18 1. Fixed typo in JRCU implementation 2. Disabled watchdog timer 3. fixed a few unbalanced IRQ for better resume 4. Updated emc clk for multiple dcs 5. usb : ECHI : synchonize shutdown and resume 6. Fixed wrong handling of dc enable 7. Fixed wrong aspect ratio information 8. Add underscan capability exposure via sys
v17 : 1. Implemented clean code of JRCU (Simpler RCU implementation for SMP systems) 2. Forced USB charging 3. Echi, changes v16 : 1. Hdmi, echi and spi changes as per nvidia's 2. i2c recovery implemented instead of simple reset
v15 : 1. Fixed the "waking up interminently bug"
v14 : 1. Updated hdmi per nvidia's 2. Changed timings in kernel to use Jew's memory timings and lowmemory values (no need for init.d script) 3. Enabled adb debugging as per request 4. Increased 2d/3d timings to 425 (missed to increase it when I changed base)
v13 : 1. Based on 8.6.6.9 kernel 2. Increased voltage on 1544 frequency 3. Added VR scheduler per mike1986 request 4. No voodoo sound at the moment
v12 : 1. Lowered bus speeds in high frequencies to >1000 2. Lowered multiplier to reach the appropriate frequency for the new bus speed 3. Used 1646 instead of 1656 frequency.
v11 : 1. Included timings by Blades
v10 : 1. i2c arbitration handling of error changed from simple reset to recovery 2. Increased epp and mpe timings as per Blades 3. Voodoo Sound remove from kernel for better compatibility with ROMS
v9 : 1. Fix hdmi issues
v8 : 1. Lessen memory timings for Hynix memory
v7 : 1. USB and HDMI optimizations per nvidia
v6 : 1. Trackpad functional (thanks asus) 2. Less stutter in portrait mode (subjective though, so need your feedback on this)
v5 : 1. Updated per nvidia and fixed an issue with nvidia's changes not compiling
Le Kernel Clemsyn-Blade est surtout réputé pour sa capacité à overclocker notre beau Tegra, il permet d'atteindre ainsi 1.68 Ghz et faire de magnifique bench même si cela rend le Tegra instable. Pour une utilisation normal je vous suggère de ne pas dépasser 1.54 voir 1.42 Ghz.
Sans que je ne sache trop pourquoi, ce Kernel ne semble pas être le même que celui que Clemsyn nous à laissé dans sa Rom, au contraire, je trouve celle-ci plus stable. Donc n'hésitez pas à l’essayer et nous tenir informé, pour rappel le kernel n'efface rien, il n'y a normalement pas de risque de pertes de données.
Il n'y a pas de tuto il me semble... En tout cas pas dans la section transformer.
Je n'ai pas traduit parce que je pensais qu'il faillais laissé comme l'original, la plupart des sujet ne sont pas traduit... Mais ok, je ferais ca.
Bientôt la v2!!
EDIT : Voila, je n'ai pas d'image donc je l'ai retiré et je n'ai pas réussis à traduire les derniers changement, il aurait diminuer le timings de la mémoire pour la mémoire Hynix version 8a... ^^. Un lien vers un tuto?
Voodoo version 10 is up with the following changes
1. i2c arbitration handling of error changed from simple reset to recovery 2. Increased epp and mpe timings as per Blades 3. Voodoo Sound remove from kernel for better compatibility with ROMS
1. Lowered bus speeds in high frequencies to >1000 2. Lowered multiplier to reach the appropriate frequency for the new bus speed 3. Used 1646 instead of 1656 frequency.
With voodoo sound in kernel: http://www.tunerspotter.com/clemsyn/Clemsyn-Blades3.2OCver12a.zip
For prime and revolver (no voodoosound in kernel) http://www.tunerspotter.com/clemsyn/Clemsyn-Blades3.2OCver12b.zip
Je me suis gouré, en fait c'est pas Roach qui a viré le module Voodoo de sa rom mais c'est le script d'install du kernel Clemsyn qui le vire de la rom existante s'il existe.
Donc ça devrait fonctionner pour toutes les roms .....