This is the SpeedMod kernel for the Samsung Galaxy Note GT-N7000 ICS. This kernel is only for Samsung ICS ROMs.
This is currently a TEST RELEASE:
This kernel has MMC_CAP_ERASE disabled, which should prevent the "hard brick" bug.
BUT still, it has not been proven that this fixes the "hard brick" bug for sure: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1633943
USE IT AT YOUR OWN RISK OF PERMANENTLY BRICKING YOUR PHONE.
SpeedMod's core features are: - Super stable: No undervolting, overclocking or potentially unstable modifications - Fast and smooth: Compiler and code optimizations - Excellent battery life: Remove unecessary logging and debugging
Current features:
Root and CWM: - Automatically installs root (su) but can be disabled - Includes CWM Recovery
Screen and misc tweaks: - MDNIE screen sharpness tuning (improves text readability) - MDNIE color tuning (reduces over-saturation of color) - init.d, TUN, CIFS, IPV6 Privacy support
Performance: - CPU governor tweaks: increase responsiveness - IO tweaks - Read ahead tweaks - Compiled with optimizations using Linaro GCC toolchain - Switched to SLAB instead of SLUB - Optimized GPU DVFS - Optimized CPU hotplug - ARM CPU topology support - SCHED_MC multi-core aware scheduler
Turned off unnecessary logging for better smoothness and efficiency: - Disabled Android Debug Logger / logcat - Disabled Samsung debug - Disabled various kernel debugging, statistics and tracing options
Instructions on how to enable logcat and disable auto-root are in the 3rd post (below).
Derniers Changements
K3-13: - Updated (correct) video drivers from GT-N7000_ICS_Opensource_Update4 source code - Minor tweaks to GPU DVFS driver
ANCIENS CHANGELOGS :
K3-12: - Rebuilt using Codesourcery 2012.03 GCC 4.6.3 toolchain - Minor tweaks to ondemand governor
K3-11: - Minor compiler flag changes
K3-10: - Rebuilt using GT-N7000_ICS_Opensource_Update4 source code - Video drivers from older GT-N7000_ICS_Opensource_Update3 source code
K3-9: - Bluetooth now works for 4.0.4 ROMS
K3-8: - Rebuilt on newer GT-N7000_HK_IC_Opensource_Update1 soure code - Video drivers from older GT-N7000_ICS_Opensource_Update3 source code - Minor changes to compiler options - sched_mc_power_savings set to 0 by default
K3-7: - Changed to Linaro GCC 4.4 compiler for better stability - Better MDNIE display settings to eliminate over-sharpening
K3-6: - Updated compiler settings for better stability
K3-5: - Updated root: Superuser.apk and su binary to latest versions
K3-3: - Added utf-8 filesystem support for CIFS
K3-2: - Added CWM recovery
K3-1: - Initial test release without CWM recovery
Téléchargement
SpeedMod K3-13 for CWM SpeedMod K3-13 for Odin
Autres Infos
Source
Dernière édition par BigPat le Sam 11 Aoû 2012 - 14:21, édité 9 fois
Merki bien on va surveiller cela d'un oeil à la source, car pour le moment le Franco r3 me convient très bien, mais sait-on jamais, celui-ci peut prendre l'avantage. On se plaignait de ne pas avoir de kernel custom sous ICS, bientôt on ne sera plus lequel installer
Salut. J'ai installer ce kernel aujourd'hui, il mais une grande claque au franco. Le dévelloppeur du kernel Franco pour entièrement tous reprendre !
Ce kernel Speedmod consomme beaucoup moins de ram que le Franco et l'optimise bien mieux ! En moyen avec le franco (avec ram chargé normalement) je tourné avec 650mo sur 808mo. Maintenant, avec le Speedmod ICS je suis a 450/500mo sur 813mo avec les même processus.
Salut. J'ai installer ce kernel aujourd'hui, il mais une grande claque au franco. Le dévelloppeur du kernel Franco pour entièrement tous reprendre !
Ce kernel Speedmod consomme beaucoup moins de ram que le Franco et l'optimise bien mieux ! En moyen avec le franco (avec ram chargé normalement) je tourné avec 650mo sur 808mo. Maintenant, avec le Speedmod ICS je suis a 450/500mo sur 813mo avec les même processus.
Voila ce que j'ai remarquer de plus par rapport au Franco. Je trouve qu'il apporte une bien meilleur qualité d'image. Je trouve les couleurs plus vives, les jeux en 3D semblent mieux être géré graphiquement.
Par contre il inverse ma carte SD et ma mémoire interne dans le CWM. Ma carte SD devient la mémoire interne et la mémoire interne devient la carte SD.
Et bien écoute Pepiito je l'ai installé avec la Rom KingDroid v2.0 SIII et aucun soucis a déplorer, je trouve même le tél plus rapide ( défilement, scrolling.....) et au niveau batterie elle tiens mieux la charge.....
Donc oui perso mieux que le Franco, je trouvais qu'avec le Franco ma batterie partait a vitesse grand V aprés plusieurs tests (jeux, internet, Wi-Fi etc....) et la avec le speedMod j'ai plus du tout cette impression, je dirais même que c'est vraiment Nickel.
La je vais flashé la v3.3 je verrais bien si il y a encore du mieux ...