Toute opération de flash n'est pas sans risque, lisez bien les différents tutos/guides et n'hésitez pas à poser des questions si vous avez des incertitudes. En aucun cas, le forum ou un de ces membres ne pourront être tenus responsables en cas de détérioration de l'appareil lié à l'une de ces opérations.
Description
Le mot du crateur du Kernel "Faux123" :
"Je vous présente le Kernel Faux pour le Samsung Galaxy Note 3."
Installation
1) Faîtes un NANDROID Backup via le Recovery en allant dans "Backup et Restore/Backup" ou "Backup et Restore/Backup to External SD". 2) Faites un "Wipe Cache Partition" et dans "Advanced" "Wipe Dalvik Cache". 3) Flashez le Kernel. 4) Redémarrez et amusez-vous
Pour contrôler le Kernel, il est recommandé d'utiliser l'application "FauxClock" Pour utiliser le Sound Tweaks, il est recommandé d'utiliser l'application "FauxSound"
Changelog
04 janvier 2013 - v004 :
* add intellidemand 5.0 * tune intelliplug 2.0 for better performance * fauxsound fixup for Note 3 * mdnie lite tuning added * async fysnc added * cpu hardlimit by yank 555 * touchwake by yank555 * LED controls by yank 555 * fastcharge by yank 555 * core scheduler optimizations * remove experimental GPU governor * zswap using lz4 * enabled zswap/frontswap/vnswap
Anciennes versions :
Spoiler :
27 octobre 2013 - v002 :
* remove kernel debug (kernel size trimmed by 500Kbytes) * intelliplug 1.8 (added dynamic loading boost) * intellidemand optimization for 8974 SOC * VFAT, MM tweaks * enabled exfat
14 novembre 2013 - v003 :
* kernel/power/powersuspend: new PM kernel driver for Android w/o early_suspend * intellidemand: add new power_suspend PM driver (v4.4) * intelli_plug: add new power_suspend PM driver (v2.0) * updated kgsl (graphics driver, note : don't use 'conservative' GPU governor, it will misbehave as in 'crash' !) * enabled ram console (/proc/last_kmsg) * disabled unaligned access * replaced force fast charge with my own implementation * added color temperature control (by CM and imoseyon) * added dynamic fsync * added 24 bit audio playback
23 octobre 2013 - v001 :
* m => mainline no overclocking * u => ultimate with OC up to 2.5GHz (maynot be stable for all)
- release 001 (10/23/2013) * over 300+ patches! * added AIO update * added core scheduler update * added epoll updates frol Linux 3.12+ * slab/slub forward ported to Linux 3.8+ * fixed CIFS issues * backported 3.12+ kernel scheduler features * fixed old cpufreq bug * added LZ4 compression (faster than LZO) * enabled LZ4 for ZRAM/ZCACHE * added official exFAT support * compiled with GCC 4.7 * added intelli-thermal kernel thermal driver * updated wireless drivers from MEA base * added various minor kernel bug fixes from CAF/kernel.org * more accurate load calculations (better battery/performance) * MMC scaling (battery savings) * added simple GPU governor for better GPU controls! (battery/performance) * added mutex optimization (better multi-tasking) * added Color temperature controls * boost voltage slightly (for better stability) * scheduler optimization (smoother multi-tasking) * SELinux optimization (faster SELinux!) * enbled kernel AIO optimization from Linux 3.8+ * enabled touch boost for intellidemand governor * enabled XZ compression (reduce kernel size) * ROW I/O scheduler added * kernel freezer updated (better power savings) * dynamic fsync safety flush added (guard against data corruptions) * high priority queue for rpm-smd thread * Android specific autogrouping enabled * "random" number generator updated to Linux 3.8+ * Intelli_plug (complete replacement of mpdecision) * intellidemand (a better ondemand governor) * UV control * BFQ/SIO/FIOPS I/O schedulers added * ARM unaligned access enabled * updated LZO algorithms (used by many including crypto, zram/zcache etc) * updated libraries with optimized kernel functions
Mendi: oui, on va enfin commencer à pouvoir s'amuser, les devs arrivent en force. On a enfin plusieurs kernels qui tiennent le route, idem pour les ROMS. Bons Flashs les amis
En tout cas les deux applications sont disponibles sur Google Play mais en version payante. Je vais quand même poser la question au dev pour savoir si ils sont intégrés dans le Kernel et si en flashant ça installe les deux applications comme avec le STweaks pour le Perseus.
Ah comme d'habitude je me suis mal fait comprendre je posais la question parce que depuis mobile j'ai tout en anglais sur xda moi algérien alors pas bien lire l'anglais:
Sur la Omega 3.1, nette perte de performance sur l'ensemble des benchmarks utilisés... mon note 3 était au niveau de mon note 2
Après plusieurs essais, j'ai fini par repasser sur le kernel stock (alors que je pensais que c'était plus un problème de la ROM)... et miracle, tout est rentré dans l'ordre. Idem d'ailleurs avec le kernel "compulsion"