La ROM InsomniaROM 4.3.1 s'est inspirée de VanirAOSP,AOKP,XenonHD,ParanoidAndroid,Cyanogenmo d,CodefireXexperiment,and Linaro.
Elle comporte des Framework, des paramètres portés de la ROM XenonHD, Le Halo de la ParanoidAndroid, et s'inspire enfin d'Optimisations des CodeFireX et Vanir Source!
CAPTURES D'ECRAN - SCREENSHOTS
Spoiler :
InsomniaROM: Colored rom icons Custom default wallpaper Stock aosp launcher Vanir Tweaks and Scripts Remover 4.8 toolchain to build with 4.7
Team Horizon Project name: platform_manifest •iceandfire – Track external/skia from CM •TheBr0ken – Remove device files •iceandfire – Track few things from CM CyanogenMod Project name: recovery •Nathan Grebowiec – Bump to 6.0.3.3 Team Horizon Project name: device_lge_mako •Francisco Franco – fstab: add discard to avoid the low storage bug where the device gets very slow. Its safe to mount with writeback and it should give a little IO performance. Team Horizon Project name: platform_device_samsung_tuna •djMesias – Revert “tuna: fix otg storage” (Fixes storage) CyanogenMod Project name: android_external_skia •ghepeu – Fimg2d: set fimg.isFilter in SkDraw::drawBitmap •ghepeu – Fimg2d3x: fix icon scaling issue with acceleration enabled Team Horizon Project name: frameworks_base •Lars Greiss – Frameworks: a bit taste of android 4.3 (Roboto font) •iceandfire – Switch for hybrid settings •Danny Baumann – Keep on notification LED while dreaming. CyanogenMod Project name: android_frameworks_opt_telephony •Seth Shelnutt – CallTracker: Add back-off and retry toggle to getCurrentCalls •Koushik Dutta – Add SMS Middleware layer. CyanogenMod Project name: android_hardware_qcom_audio-caf •Mike Grissom – msm8660: fix getInputBufferSize to calculate buffer sizes •Mike Grissom – msm8660: use defines instead of “magic” numbers •Mike Grissom – msm8660: add routing for VOIP_CALL input stream •Mike Grissom – msm8660: only use voip stream if sample rate is 16k or less CyanogenMod Project name: android_packages_apps_Apollo •Danny Baumann – Fix merge derp. •Danny Baumann – Make sure notification is shown when playback is started via media button intent. •Danny Baumann – Fix audio session ID handling when invoking DSP manager. •Danny Baumann – Kill off the option to not use RemoteControlClient. Team Horizon Project name: android_packages_apps_Camera •iceandfire – Fix camera settings fc Team Horizon Project name: packages_apps_ROMControl •iceandfire – Little message for the noobs •Peexl – Removed density changer, dual panel and Uimode •Peexl – Disable AOKP Density Settings Team Horizon Project name: android_packages_apps_Settings •iceandfire – Remove navigation bar height option •iceandfire – Add a switch to hybrid settings •Danny Baumann – Fix derp. •Darren Salt – Handle cancellation of the ‘enabling PrivacyGuard’ alert box. •Steve Kondik – privacy guard: Fix crash when uninstalling an app CyanogenMod Project name: android_packages_apps_Torch •Danny Baumann – Fix aapt warning. Team Horizon Project name: android_packages_apps_XenonWallpapers •iceandfire – Fix existing walls and added a new one Team Horizon Project name: platform_manifest •iceandfire – Track external/skia from CM •TheBr0ken – Remove device files •iceandfire – Track few things from CM Team Horizon Project name: vendor_xenonhd •iceandfire – Restore a few apps to default DPI and layout
Special Big Thanks to: CodeKill13 for guiding in the build process!
Team-Hydra Albinoman887 for kernel and device tree google source Any and all InsomniaROM mainatiners! djwuh for mad help! Vanir Team Cyanogenmod AOKP CodefireXexperiment ParanoidAndroid Team Horizon
TeamHackLG Codeaurora forum PecanCM Tudorsirb Pinkflozd MBQ_ et toutes personnes ayant aidé sur Vanir AOSP
Je ne suis pas responsable de ce qui vous arrive ou à votre appareil après avoir FLASHER cette rom. Si vous décidez d'installer cette ROM, vous prenez la responsabilité de tous les risques encourus!!!
Dernière édition par HTCBatMan le Ven 1 Nov 2013 - 18:25, édité 11 fois
Fluide, Stable, Rapide et une autonomie différente sont les premières choses qui me viennent en tête quand il s'agit de cette ROM.
Pour le moment, après installation, l'appareil n'a pas chauffé de manière bizarre. En fait, il n'a pas du tout chauffé. L'appareil photo est fonctionnel avec des Bugs si vous consultez la galerie à partir de l'appareil photo. Aucun de ces bugs n'est présent quand on consulte ses photos en partant d'abord par la galerie.
Le mien(de retour) ne sera pas concluant, puisque jusqu'à maintenant je fonctionne avec une batterie défectueuse. N'hésite pas à faire un Backup avant de l'essayer, pour pouvoir revenir, si tu le désires à la ROm sur laquelle tu étais au début de la manipulation.
Bonjour a tous ! comme promis je fait mon retour .. Trés trés positif ! j'ai attendu assez longtemps pour donnez mon impression niveau batterie , et je suis a 1jours 6 heure pour 7% de batterie restante , aprés avoir effectuer un recalibrage Parfait ! c'est génial ! pour la fluidité c'est le top quelque lag avec google musique , xframework tester et fonctionnel ! les option sont nombreuse , et l'onglet perfomance est fiable ! je pense la gardée un moment ! n'hésiter pas c'est de la tuerie ! je n'ai rencontré que quelque beug aléatoire ! voila