Toute opération de flash n'est pas sans risque, lisez bien les différents tutos/guides et n'hésitez pas à poser des questions si vous avez des incertitudes. En aucun cas, le forum ou un de ces membres ne pourront être tenus responsables en cas de détérioration de l'appareil lié à l'une de ces opérations.
Description
Le mot du créateur de la rom "Wootever" :
"Je vous présente Custom N3 Kernel pour le Samsung Galaxy Note 3."
Détails :
* Display control * Sound control * Custom hotplug driver * Synapse kernel tweaker * Build with linaro toolchain * Linux 3.4.82 * Kernel driver updates * Kernel fixes from codeaurora * Init.d support * Optimizations * Ramdisk cleanup
Images et Vidéos
Installation
1) Faîtes un NANDROID Backup via le Recovery en allant dans "Backup et Restore/Backup" ou "Backup et Restore/Backup to External SD". 2) Faites un "Wipe Cache Partition" et dans "Advanced" "Wipe Dalvik Cache". 3) Flashez le Kernel. 4) Redémarrez et amusez-vous
Changelog
26 mars 2014 - v0.96 :
* added various fixes from codeaurora * added various kernel fixes * fixed a problem with max frequency scaling * experimental fix for crc issue * small ramdisk changes
Anciennes versions :
Spoiler :
16 mars 2014 - v0.95 :
* added flash friendly filesystem (F2FS) * added small fixes from codeaurora * reduced cpu retention voltage * updated msm_hotplug * updated synapse layout
13 mars 2014 - v0.94 :
* added kernel optimizations * added option to disable android logger * added various fixes from codeaurora * re-added voltage control * updated linux to 3.4.83 * updated synapse version
07 mars 2014 - v0.93 :
* added compiler optimizations * added various fixes from codeaurora * added various kernel updates and fixes * small ramdisk changes
02 mars 2014 - v0.92 :
* added various kgsl fixes from codeaurora * added various mdss fixes from codeaurora * fixed synapse live gpu frequency
26 février 2014 - v08b :
* added various fixes from codeaurora * added various small kernel fixes * merged slightly updated N900P source (exfat 1.2.6) * small ramdisk changes
23 février 2014 - v08 :
* added bug report function into synapse * added various fixes from codeaurora * adjusted frequency table * small ramdisk changes * synced msm_vidc with latest codeaurora changes * updated linux to version 3.4.82
21 février 2014 - v07c :
* added various fixes from codeaurora * fixed a problem with thermal-engine * re-added control for initial core touchboost * small ramdisk adjustments * updated linux to version 3.4.81
20 février 2014 - v07a :
* added various fixes from codeaurora * fixed a problem with thermal-engine * re-added control for initial core touchboost
20 février 2014 - v07a :
* updated linux to version 3.4.80 * re-added microphone boost * small synapse layout changes
18 février 2014 - v06b :
* added various fixes from codeaurora * fixed missing low power cpu modes * small ramdisk changes
16 février 2014 - v06 :
* full changelog will be added later
13 février 2014 - v05 :
* added over 50+ commits * added proper workaround for audio reset issue * added various fixes for asoc/arm/fs/kgsl/mm/sched * compiled with cortex_a15 optimized linaro toolchain (by Christopher83) * small ramdisk cleanup
08 février 2014 - v03 :
* added over 100+ commits * added various fixes for block/devfreq/ion/mmc/workqueue/usb/+ * fixed cpu governor settings
07 février 2014 - v02 :
* added over 200+ commits * added various built optimizations * added recent codeaurora fixes for arm/kgsl/mdss/mm/sched/... * small ramdisk changes
05 février 2014 - v08/08a :
* added built optimization * added franco sound control * added more kgsl/adreno fixes * added recent mdss (framebuffer) fixes * disabled knox and tima by default * removed faux sound control * removed intellidemand governor * small ramdisk changes
02 février 2014 - v07a :
* added recent kgsl/adreno fixes * fixed some stability issues * small synapse layout changes
31 janvier 2014 - v07 :
* added msm_thermal sysfs control interface * added msm_thermal fixes/updates * removed intelli-thermal * small ramdisk changes * small synapse layout changes
27 janvier 2014 - v05 :
* added cpufreq limiter (editable with synapse) * added user voltage control (by myfluxi) * added synapse voltage control * removed samsung cpufreq limiter * removed samsung touchboost driver * small synapse layout changes * updated frequency steps
25 janvier 2014 - v04 :
* added cpufreq fixes from codeaurora * added synapse soundcontrol * added t-mobile version (need testers) * fixed soundcontrol kernel panic issue * modified samsung cpufreq limiter to function properly * synced interactive and ondemand governor with codeaurora
24 janvier 2014 - v03 :
* added cortex a15 and neon optimization flags * added cpu overclock up to 2.7ghz (may be unstable on some devices) * added various fixes for arm/neon, ext4, futex and selinux * fixed governor settings only applied to cpu0 * removed unused ramdisk services and outdated sysfs links * updated synapse to version 0.18
21 janvier 2014 - v01 :
* [based on samsung source NA6 kitkat] * added mdnie control interface * added init.d support * added initial synapse screen settings * build with linaro toolchain (gcc 4.8.3) * disabled securestorage * disabled samsung kernel debug * removed knox container setup * set selinux to permissive
18 janvier 2014 - v08 :
* [Kernel] * added small tweaks to ramdisk * added various fixes * updated linux to version 3.4.76 (thanks to imoseyon) * updated mdnie lite control to version 1.1 * [Synapse] * added function to export mdnie settings to init.d script (use your favorite settings without synapse) * added option to copy color profile from existing mdnie profile (Standard, Natural, Movie) * added settings for powersuspend and dynamic fsync * added various livelabel elements (thanks to AndreiLux) * readded gamma curve settings
12 décembre 2014 - v07c :
* fixed synapse voltage control
04 décembre 2014 - v06c :
* added local busybox to fix compatibility issues * updated synapse settings
31 décembre 2013 - v01 Release :
- Changelog
23 décembre 2013 - v01 Release :
- Initial Release
Téléchargements
Android 4.4.2 :
Custom N3 Kernel Clean v0.96
Android 4.3 :
Custom N3 Kernel v08
Anciennes versions :
Spoiler :
Custom N3 Kernel Clean v0.95
Custom N3 Kernel Clean v0.94
Custom N3 Kernel Clean v0.93
Custom N3 Kernel Clean v0.92
Custom N3 Kernel Clean v08b
Custom N3 Kernel Clean v08
Custom N3 Kernel Clean v07c
Custom N3 Kernel Clean v07a
Custom N3 Kernel Clean v06b
Custom N3 Kernel Clean v06
Custom N3 Kernel Clean v05
Custom N3 Kernel Clean v03
Custom N3 Kernel Clean v02
Custom N3 Kernel v08a + Synapse Display Control
Custom N3 Kernel v07a
Custom N3 Kernel v07
Custom N3 Kernel v05
Custom N3 Kernel v04
Custom N3 Kernel v03
Custom N3 Kernel v01
hlte-custom-07c
hlte-custom-06c
hlte-custom-05
hlte-custom-01
Autres Infos
Source
[Comment uploader et partager un fichier?] - [Vous êtes développeur ou cuisto?]
Dernière édition par Mendicant Bias le Mer 26 Mar 2014 - 22:38, édité 28 fois
En test, pas de problème apparent après flash. Ce kernel est censé avoir le fast charge USB. Je vois rien dans misc, que ce soit dans synapse ou Kernel Tuner.
Edit: Premier bug depuis que je sous KitKat: Pertes données mobiles aléatoires. Retour Kernel stock
Salut Phil10, j'ai quelques questions concernant ce kernel. Tu n'as pas été touché par les soucis dont parle Alfy ? Je vois qu il y a pleins de réglages dans ce kernel, en as tu modifié ou as tu tout laissé d'origine ? Car je ne comprends pas du tout à quoi ils servent. Et comme tout fonctionne niquel sauf ma réception, je flippe de faire n'importe quoi.
hello Loris, non aucun problème avec ce kernel, de plus je l'ai overclock à 2.572ghz et il tourne du tonnerre de feu. j'ai une bonne réception data, je capte même la 4g à certains endroits dont avant je captais pas. Que du bon pour moi.
Version 08 qui est sortie. Chancelog : - release 08 * added built optimization * added franco sound control * added more kgsl/adreno fixes * added recent mdss (framebuffer) fixes * disabled knox and tima by default * removed faux sound control * removed intellidemand governor * small ramdisk changes
par contre, je n'ai pas d'info sur cette mise à jour. D'après ce que j'ai lu, il y aurai un blèm avec sysnap, ce serait pour cela la sortie de cette version.