Version Multi-langue dont le français Stock Desire HD RUU 1.84.832.2 [HTC ACE], Auto rotation Sense, power widget, images menu, wifi, gps , camera, camcorder, auto APN, flip anmation.
Spoiler :
App in rom: Adobe reader, Blocked callers, caculator, cenlendar, call history, camcorder, camera, clock, connected media, desk clock, DSP manager, Face book, file manager, flashlight, FM radio, friend stream, gallary, gmail, google seach, HTC hub, HTC likes, internet, latitude, lean more, mail, maps, market, messages, music, navugaton, news, new & weather, peep, people, phone, places, search people, super use, talk, transfer data, twitter, videos, voice recoder, voice search, weather, wifi hotspot, you tube, settings, setup, stocks, SIM toolkit.
Widget: Browse all HTC widget, bookmarks, calculator, canlendar, clock, face book, fm radio, friend stream, google search, HTC likes, latitude, mail, market, messages, music, news, new & weather, photo album, purk, power control, rate places, settings, stock, tips for home, twitter, weather, you tube.
V27 (18.Nov) update market 3.3.11, fix Connect. V26 (11.Oct) Add: new miui music, file manager, Everything backup. new boot image. Add DAF rom version. fix data2sd (faster if not use Data2sd) V25 (07.Oct) add cLK version, dual boot (cLK & CWR in one thank Mikhei777), clean system for free more memory, 2 version use a2sd and not use a2sd(version clean on HD2 EU free 115mb) V24 (04.Oct) update market 3.1.5, kernel raf 1.9oc, fix bluetooth, fix system. V23 (17.Aug) fix internet brown (fix auto out) V22 (10.Aug) update kernel RAFPIGNA 2.0.oc, fix camera FC, fix some app. new market trans blue V21 (03.Aug) add Agile lock free (sense 3.0 lock style), add file manager, remove root explorer. 25.July update cLK rom version. V20 (21.July) change base 1.84.832.2, fix rom for free more memory, fix system, fix notification menu (change GPS button), fix wifi add hoc. V19 (17.July) update market, fix internet brown. V18 (02.Jul) Fix notification menu, add recent menu, fix system, add HTC boot animation, turn off auto ratation Sense. Add HTC Lupata (map. not for Clean version) V17 (24.jun) : update DAF rom, fix widget(for auto rotation sense), fix themes, fix lock screen. V16 (12.Jun) Fix root, fix system for life battery, fix and add sense themes. V15 (25.may) mod auto rotation sense, honeycomb style, menu wallpaper, display battery number, fix market blue, you tube blue widget, google search blue widget. V14 (16.may) default stock themes, fix voice search, fix HTC setup, fix system. support Arabic. V13 (04.May): Add DistINCtion sense themes, add yahoo mail and yahoo mesenger, fix google search. update facebook and twitter. Remove latin IE, screen off. 23.Apr Fix link download and update Desire HD V12 DAF V12 (22.Apr) kernel GL_V11, fix system, fix notification, stock bettery icon. Add Sense themes: Honeybread, Glass sense, Xperiased Arc. update: market trans blue, map 5.3.1, root explorer, add Youtube. remove powre control settings. V11 (15.Apr) turn off auto rotation sense, remove Zmooth, fix system V10 (10.Apr) Fix HTC Widget, fix themes, fix app, add Zmooth, remove map, phone stock skin, add spare part... V9 Fix (06.Apr) Fix connect and update, add shutdown Animation, add MIUI music, remove yahoo, kernel R 1.9OC. V9 (05.Apr) fix hoot reboot, kernel GL V11, mod sense menu, fix Scene, add yahoo, remove car panel. use a2sd and not use a2sd. V8 (02.Apr) new lock screen skin, new phone skin, kernel R 1.9, fix app, fix GPS, add Friend stream and widget, add car panel, add quickoffice, add miui music, Twitter, google map, add screen lock off... v7 (28.Mar) rom sense and no sense, add face book, fm radio widget, stock, fix system... V6 (22.Mar) update base 1.84.832.2, fix system, kernel GL v11. rom use a2sd and no a2sd V5 (18.Mar) Kernel GL V11, remove trans icon, new icon on taskbar, add glass themes.apk..
Téléchargement
V28 : Lien 1 CWR et CLK
Spoiler :
V27 : Lien 1 CWR et CLK V26 : Lien 1 CWR et CLK V25 : Lien 1 CWR et CLK
V24 : Lien 1 CWR Full et Clean
Pour utiliser A2SD: copier le dossier data2SD et le fichier de config à la racine de la carte SD
V23 : Lien 1 CWR Version FULL et version CLEAN et version DAF V22 : Lien 1 CWR Version FULL et version CLEAN V21 : Lien CWR V20: Lien 1 Lien 2 V19: Lien 1 Lien 2 V18: Lien 1 Lien 2 V17: Lien 1 Lien 2 V16: Lien 1 Lien 2
Voici les infos pour un upgrade : MàJ de la ROM pour passer d'une version antérieur, de cette ROM (exemple la V17), à la dernière version sans rien perdre : Passer par le mode recovery, faire un wipe cache partition et ensuite "install zip from sdcard" puis "choose zip from sdcard" et choisir la ROM.
Pour plus de sécurité, pour anticiper un problème avec le recovery ou que la MàJ ne fonctionne pas, faire : -Soit un backup complet de la ROM (donc si on fait le backup de la V17 quand on la restore on restaure la V17) : menu recovery de MAGLDR > backup and restore > backup. (ça crée un dossier clockmodrecovery sur la SD avec le backup à l'intérieur) -Soit utiliser titanium backup ou mybackup pro
Install [cwr] (zip) 1.flash magrdl\ 2.flash recovery\ 3.copy rom boyppc-shiftpdaxxx.zip to sd card 4.magdl menu\ ad recovery\ install zip from sdcard\ choose zip from sdcard\ boyppc-shiftpda xxx.zip\green button\reboot systems now\waiting android boot.
je confirme, j'ai la V10 (avec juste un message à l'allumage qui prévient qu'il peut y avoir petit problème - mais j'en vois aucun) elle tourne nickel depuis 1 semaine et consomme peu (avec Live launcher en surcouche, elle consomme moins ...) !!! j'installe ce soir....
je l'ai flashé avec maglar après avoir coller le fichier data(après l'avoir dézipé) et le fichier config sur la sd et j'ai 1gb de libre sur le gsm et tout fonctionne nickel (4milliampère en veille). Je l'ai essayé aussi avec cwr mais là elle s'installe pas.
Merci pour l'info De mon côté j'ai dézipé le fichier [DAF] BOYPPC-SHIFTPDA-DESIRE HD V12 (23.Apr).rar sur la carte, dans la racine, j'ai fais les manips à faire, tout passe, et au moment du reboot j'ai l'erreur cité au dessus..
Flashé et installé. Juste un problème peut être connu, je reçois bien les appels tous ce passe bien, seulement lorsque c'est moi qui veut passer un appel, je n'ai aucun retour, pas de tonalité, et je n'entend pas mon interlocuteur.
Quelqu'un rencontre-t-il ce problème ?
J'ai fais le test en revenant sur rom win mo et je n'ai pas ce soucis