Bien à la 1ère tentative sur la dernière version du Core 2... pas vraiment mieux que le RedPill 0.7, puis je l'ai reflashé une seconde fois et là... il y a comme un très net mieux
Dans les nouveautés, cette version intégrera le mod multi window.
Voici le changlog de xda : Omega v7.2 (28/11/2012): Based on firmware XXDLJ2 Android 4.1.2 (Date: 29/10/2012) Added: Omegas Multi CSC (118 csc): XXALJ1 set to EUR Mods: MultiWindow Complete Control V2 by LegendK95 Camera will switch off at 0% Battery Silent camera Call Delay After call End Reduced to 0ms Skip music tracks with volume buttons long press Email with Exchange Security Disabled No sms to mms conversion All supported languages enabled (updated) All supported languages for Samsung Keyboard enabled (updated) Updated: hosts All mods and updates from previous Omega JB versions added Rom is Deodexed + Rooted + Zipaligned Rom is No Full Wipe
Bien à la 1ère tentative sur la dernière version du Core 2... pas vraiment mieux que le RedPill 0.7, puis je l'ai reflashé une seconde fois et là... il y a comme un très net mieux
C'est à dire ? Tu remarques une grosse différence niveau autonomie ?
Pas vraiment, mais je trouvais que le Core 2 consommait plus que le RedPill 0.7 en usage (en vieille pas de différences) et là maintenant c'est redevenu normal. Bref au final pas vraiment de grands changements, faut dire que d'origine le GN2 a déjà une excellente autonomie.
Based on firmware XXDLJ2 Android 4.1.2 (Date: 29/10/2012) Kernel XXDLJ2 Modem XXDLJ2 Multi CSC (118 csc): XXALJ1 set to EUR Aroma installer Installation is fully customizable by user and there is options to install everything and remove Bloatware Read here for more info. With custom Installation you take control of what is installed in your device. Full Wipe option in Aroma installer Wipe cache partition automatic before roms installation Wipe Dalvik Cache automatic during installation Wipe preload partition automatic before roms installation efs Backup option in Aroma installer init.d support without the need of a kernel that supports init.d Added: Busybox SuperSU OmegaDroid wallpaper OmegaDroid Walk Bootanimation by Jorq1H Omegadroid Bootanimation by Jorq1H and anbech Omegas artists! GenieWidget Live Wallpapers Flashplayer support Updated (to latest version): Gmail Google Maps Play Store Google Search Mods: Call Recorder Phone with no increasing ringtone All supported languages enabled All supported languages for Samsung Keyboard enabled Email with Exchange Security Disabled Unlimited contacts can be added sms and no sms to mms conversion. 15 Toggle Buttons Mod 4 way reboot menu Disable Scrolling Cache TouchWiz with wallpaper scrolling Battery % mod Disabled advertisements Faster GPS lock Enable custom bootanimations Enable init.d scripts Contacts with Greek index Shutter Sound menu Enabled to stock camera Remove Blocking Mode Icon APNs list from cm10 Unlimited contacts can be added to sms - mms No sms to mms conversion Join more unlimited contacts in the contact app Task Manager Note 2 Shortcut by cb56 Camera will switch off at 0% Battery Silent camera Call Delay After call End Reduced to 0ms Skip music tracks with volume buttons long press Tweaks: build.prop tweaks Stock Theme Changes: Dithered Holo Background added by Zabalba Blue % battery icons Blue Toggle Buttons Google apps from Android 4.2: Playstore v3.9.17 Gmail v4.2 Camera and Gallery from Android 4.2 Keyboard Android with Gesture Typing from Android 4.2 Keyboard with Emoji Support from Android 4.2 Clock Application from Android 4.2 Omegas addon applications: Es File Explorer (with great Root Explorer) Hide It Pro ZArchiver Theme: Black Status bar Blue circle battery icons Removed: Boot sound Charger Connection Sound Shutdown Animation Removed Bloatware: Learning hub Reading hub ChocoEUKor.apk DeepSea.apk Stock Theme Changes: Dithered Holo Background added by Zabalba Rom is Deodexed + Rooted + Zipaligned
Juste une évolution mineure de la 7.1, donc pas de grosses surprises. Il y le mode multi-fenêtres illimité au niveau des applications en natif. Installée avec le dernier kernel Core2.
il faut faire ses deux wipe a chaque fois que l'on flash un kernel ?
perso j'ai jamais fait de wipe.
Comme te l'as déjà écrit Oudjat, il faut effectivement faire ces deux Wipe (cache + dalvik), mais surtout pas de Full Wipe
Et tu n'es sans doute pas le seul à ne pas faire de Wipe en changeant de Kernel, d'ailleurs certains utilisateurs te diront que ce n'est pas nécessaire, mais les développeurs ont un autre son de cloche
ok merci beaucoup pour l'info je me coucherais moin bête ce soir. Sinon petit retour de cette MAJ. Tous et nikel avec le kernel note2core STD très bonne autonomie et bonne fluidité.
hors sujet je vien davoir le note 2 je viens de recevoir ma micro sim impossible de me connecter a internet une petit aide pour les apn merci je tombe a chaque fois sur la page orange .fr